Subhanallah..Kini Terbongkar Sudah Di Antara Amalan ‘Rahsia’ Arw@h Abam, Menanggung Dana Ustaz Berceramah Keliling Negeri

Pem3rgian Allahy@rham Ab@m atau nama betulnya Syed Umar Mokhtar sudah pun memasuki hari kelima. Namun, namanya masih mewangi dibibir setiap lapis masyarakat sehingga ada sahaja cerita baik tentangnya terbongkar.

Hari ini, pihak Malaysia Gazette telah berpeluang menziarahi kediaman arw@h dan bertemu sendiri adiknya, Syed Ali Mubarak dan isteri allahyarham, Siti Norhidayah Mohd Ali.

Menerusi temu bual tersebut, ternyata air mata penonton tidak akan dapat ditahan apabila Ali menceritakan bagaimana kehidupan abangnya yang ternyata luar biasa.

Melakukan kebaikkan tanpa ingin diketahui umum, Ali terlihat begitu tenang memb0corkan satu demi satu r@hsia arw@h.

Menurutnya, Ab@m sebenarnya menanggung anak-anak y@tim dan tahfiz di beberapa lokasi dari segi keperluan dan juga kewangan.

Dia juga seorang yang begitu pemvrah kerana menanggung perjalanan dakwah seorang ustaz dikenali sebagai Ustaz Anas dari Pahang  bagi menyampaikan ilmu agama keliling negeri.

Perkara itu dimaklumkan sendiri oleh pendakwah terkenal iaitu PU Azman melalui panggilan telefon kepada Ali dalam nada yang cukup sebak.

Tambah Ali lagi, sikap Ab@m ini sememangnya begitu hebat kerana langsung tidak berkira lagi-lagi dari segi rezeki. Dia akan membelanja sesiapa sahaja tidak kira rakan ataupun orang awam.

Jadi, menurutnya, Ab@m sentiasa akan bawa wang tunai dalam jumlah yang agak besar bagi memudahkannya bersedekah

Ali juga sempat menyebut bahawa semasa j3nazah dalam proses diuruskan, ribuan manusia telah berhimpun di masjid bagi menyembahyangkan allahyarham Ab@m.

Apa yang membuatkan dia berasa terharu adalah para pendakwah terkenal, imam-imam, anak-anak yatim dan tahfiz, sahabat handai, keluarga serta orang awam yang tidak dikenali berpusu-pusu ingin memberikan penghormatan terakhir buat abangnya.

Diakhir temu bual tersebut Ali juga ada menyentuh isu post-mortem berkaitan arw@h dan jawapannya adalah pihak mereka tidak melakukan sebarang post-mortem. Hanya bahagian f0rensik Hospital Selayang mengambil sedikit d@rah dan juga tisu b@dan arw@h sebagai rujukan mengetahui punca sebenar pemergiannya.

Sumber: Malaysia Gazette

Be the first to comment on "Subhanallah..Kini Terbongkar Sudah Di Antara Amalan ‘Rahsia’ Arw@h Abam, Menanggung Dana Ustaz Berceramah Keliling Negeri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*