“Ini tak lawak, ini b0d0h” netizen h3ntam terokk lelaki in selepas buat video ‘p4nic buy’ di pasar raya

Tindakan seorang influencer  melawak di media sosial ternyata telah mendatangkan rasa kurang senang netizen kerana dianggap tidak sensit1f dengan persekitaran semasa.

Ia berikutan dengan kesan C0vid-19 yang sekarang sedang melanda di negara ini. Lawak yang dia cuba buat di Instagram miliknya itu men4ngkap perhatian netizen dan dikongsikan semula di Twitter untuk menjadi bahan k3caman warganet.

“Ini tak lawak ya, ini bod0h”

Netizen jadi m4rah kerana caranya itu telah menyusahkan pekerja dan sekaligus menimbulkan panik orang ramai. Umumnya kita tahu kejadian panic buying yang melanda di negara kita baru-baru ini.

Tindakan itu dianggap selfish kerana tidak memberi ruang kepada pengguna lain untuk membeli barang keperluan dan tak dilabel ada sivik kerana ada pembeli biarkan barang yang dah diborong di dalam troli selepas putus asa beratur panjang.

 

Disebabkan itu, influencer ini dapat melihat situasi berkenaan ketika dia sedang membeli barang di sebuah pasaraya terkemuka di Setapak. Dia jadikan perkara ini sebagai bahan jenaka dan lawak itu tidak diterima sama sekali oleh warganet.

Ramai yang meng3cam tindakannya di posting asal dan di Twitter yang telah dikongsikan semula. Ada yang menegaskan caranya itu sangat keterlaluan.

“Barang itu bukan kepunyaan saya”

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Reality vs socmed!! No #panicbuying here guys.. all those item are restock item!! TQ

A post shared by Denial Reef (@reefdenial) on

Susulan dengan tularnya video dan kecaman hebat yang netizen berikan, pemuda dalam video yang dikenali sebagai Reef Denial ini tampil memberikan keterangan yang sebenar. Katanya, dia hanya pergi ke pasaraya tersebut untuk membeli alat senaman memandangkan pusat gymnasium tutup dalam masa 2 minggu ini.

Disebabkan itu dia dapat lihat banyak troli terbiar yang diisi penuh dengan barang-barang di dalamnya. Katanya dia hanya ambil troli tersebut dan buat video itu, bukannya buat prank betul-betul.

Kenyataan itu dikeluarkan melalui IG story. Boleh baca di bawah ni:

 

VIDEO I

VIDEO II

Harap lepas ni jadikanlah pengajaran, dan lebih sensitif nak buat lawak.

Sumber: Lobak Merah

Sumber : VANILLA DAILY

 

 

Be the first to comment on "“Ini tak lawak, ini b0d0h” netizen h3ntam terokk lelaki in selepas buat video ‘p4nic buy’ di pasar raya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*