“Masa Tengok Jen4zah Tu Mata dia Terbuka Separuh, Tapi selepas bisik kt telinga…” – Amyzaa Aznan

Begitulah yang terjadi kepada pelakon Amyzaa Aznan apabila mengetahui teman rapatnya penyanyi dan pelakon Myanaliza Ruslee atau lebih dikenali sebagai Maya Matahari menlnggal dunla.

Allahya4rharmah dikatakan meni1nggal dunia selepas bertarvung dengan sakit kans3er.

“Assalamulaikum. Kak Kaaia berada di Pusat Pervubatan Universiti Malaya (PPUM). Jenaz4h telah dibawa ke sini. Insya-Allah je3nazah akan diselesaikan dan diuruskan esok pagi (pagi ini) dan akan bawa ke Machap, ke kampung Allahyrhamah.

“Syukur Allahmdulillah akhirnya Kak Kaaia dapat juga berjumpa dengan Allahyrhamah.

“Masa tengok je3nazah tu memang mata dia terbuka separuh, tapi Alhamdulilah selepas Kak Kaaia bisik kat telinga dia, Maya, Mija datang, dia tutup rapat mata dia lepas tu,” kata Amyzaa yang tidak dapat menahan seb4k.

Amyzaa banyak menyimpan rahsia Allahyrhamah Maya dan tidak pernah sesekali berkongsi dengan sesiapa sahaja.

Tambah Amyzaa, dia bersyukur kerana diberi peluang berjumpa walaupun hanya jas4d yang tidak berny4wa.

“Akhirnya dapat jumpa walaupun dia dah tidak berny4wa. Tapi takpa dapat juga jumpa, hil4ng rindu,” ucap Amyzaa dalam satu video yang dimuat naik ke Instagramnya.

Tambah Amyzaa lagi, sudah 13 tahun mereka tidak bersua, dan dia bersyukur kerana dia dan Didie Alias masih sempat ‘berbicara’ dengan jas4d yang terbvjur.

“Terima kasih sahabat, kau tunggu aku dan DD orang terakhir sampai. Tervubat rindu. Walaupun hanya dapat berbicara dengan jas4d.

Al-Fatihah Myanaliza Bt Ruslee

13 May 1976 – 18 Mac 2020

#sahabathinggaakhirn4fas

BERITA pemerg1an penyanyi Mya Ruslee atau lebih dikenali Maya Matahari mengejuutkan ramai pihak termasuklah rakan selebriti.

Salah seorang teman rapat arw4h iaitu Nazia Mustafar menyifatkan Mya sebagai seorang wanita yang kuat mel4wan penyak1itnya.

“Kami bertemu dua minggu lalu di kediamannya… semasa itu dia baru balik dari China mendapatkan rawatan kanc3r tisu.

“Kami berborak panjang, gelak-gelak dan dia pesan supaya saya tak menangis… kita bercerita benda yang happy-happy sahaja. Dia tak mahu sedih-sedih!

“Walaupun badan dia nampak susvt, tapi Mya kata keadaan kesihatannya semakin baik dan sangat positi1f selepas menerima raw4tan di sana,” katanya kepada mStar.

Nazia menulis luahan hatinya apabila mendapat perkhabaran pemerg1ian sahabat baik, Mya Ruslee.

Menerusi Instagram, Nazia turut memuat naik sekeping foto kenangan pertemuan terakh1ir mereka di kediaman Allahyrham.

Sebelum itu, Mya atau nama sebenar Myanaliza Ruslee, 44, men1inggal dun1a kira-kira pukul 4 petang di sebuah pusat pervbatan di Sungai Buloh, Selangor pada Rabu.

Penyanyi lagu Matahari ini mender1ta peny4kit kans3r tisv (sarc0ma) dan keadaan kesihatannya itu mula meros0t selepas menyertai Gegar Vaganza musim kelima pada 2018.

“Peny4kitnya bertambah tervk selepas menyertai Gegar Vaganza dan dia cuba berub4t di hospital termasuklah ke China.

“Sepanjang menjalani raw4tan itu dia selalu minta doakan kesihatannya dan tak pernah lagi dia tunjukkan kesak1itan atau kesed1ihan di hadapan kami,” ujarnya.

Keadaan kesihatan Mya mula mer0sot selepas menyertai Gegar Vaganza musim kelima.

Sementara itu, Nazia berkata hasratnya untuk bertemu Mya minggu ini tidak kesampaian.

“Saya ada hubunginya minggu lepas dan berjanji nak jumpa minggu ini tapi hasrat itu tidak dapat ditunaikan.

“Semasa kami berbual menerusi panggilan telefon itu, saya sedang menjalani penggambaran di Kedah dan saya minta dia tunggu… saya akan datang jumpa dia tapi aj4l menjemputnya terlebih dahulu.

“Memandangkan usia kami sebaya, hubungan jadi lebih rapat, kami dah berkawan selama 25 tahun. Sejujurnya, saya terkes4n dan bers3dih dengan pemergi1annya,” ujarnya.

Jen4zah Allahyrham Mya Ruslee dijangka akan dikebum1ikan di kampung halamannya di Johor.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : MB

 

Be the first to comment on "“Masa Tengok Jen4zah Tu Mata dia Terbuka Separuh, Tapi selepas bisik kt telinga…” – Amyzaa Aznan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*