“Menyaksikan Sendiri Pes4kit M4ti Sendirian” – Apa Yg Nora Danish K0ngsi Ini Buat Ramai Sebak

Hanya dengan tanda pagar #fi1ghtcoronavi1rustogether serta beberapa emoticon sedih, Nora Danish berkongsi pengalaman yang dilalui oleh seorang doktor bernama Francesca Cortellaro di Instagram miliknya.

“Tahukah anda apakah perasaan yang paling dramatik? Menyaksikan sendiri pes4kit m4ti sendirian, mendengar mereka mer4yu pada anda untuk bertemu anak-anak dan cucu-cucu.

“Pes4kit Covi1d- 19 hanya bersendirian, tiada ahli keluarga di sisi untuk membantu dan bila mereka akan ‘pergi’, mereka boleh merasakannya,” tulis Dr. Francesca Cortellaro.

Tambah Dr. Francesca, pesakit tidak melalui narcolepsy (perasaan ingin tidur dengan tenang). Mereka seolah-olah kelem4san, tetapi mempunyai masa untuk mengetahuinya.

“Kali terakhir adalah malam tadi. Dia seorang nenek dan sangat teringin berjumpa dengan cucu perempuannya.

“Saya keluarkan telefon saya dan membuat panggilan video. Mereka mengucapkan selamat tinggal. Tidak lama kemudian, dia pun meningg4l.

Menurut Francesca, hingga kini dia sudah mempunyai senarai panggilan video yang panjang yang dinamakannya senarai selamat tinggal.

“Saya berharap mereka dapat memberikan saya iPad mini, dan saya akan bawa tiga atu empat supaya mereka tidak m4ti bersendirian.

“Sekarang kalau anda mampu, teruskanlah meng4du yang anda bosan terpaksa berkvrung di rumah,” tulisnya lagi.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

💔😢😭 #fightcoronavirustogether

A post shared by Mrs Nedim (@noradanish) on

Perkongsian Nora itu menyebabkan ramai netizen berasa sed1h dan berharap semua tahu betapa pentingnya duduk di rumah dan mematuhi arahan yang diberikan.

KOMEN NETIZEN :

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Gempak

 

 

Be the first to comment on "“Menyaksikan Sendiri Pes4kit M4ti Sendirian” – Apa Yg Nora Danish K0ngsi Ini Buat Ramai Sebak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*