Isteri Long Tiger Dedah Apa Yg berlaku Kepada Restorannya Selepas Suaminya Ditahan Kali Kedua

POLIS Diraja Malaysia (PDRM) Johor mengesahkan men4han semula individu digelar Long Tiger bersabit kes baru dilaporkan di Tangkak semalam yang membabitkan elemen pem3rasan.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, kes itu disi4sat mengikut S3eksyen 388 Kanun Kes3ksaan.

Beliau berkata, permohonan reman bagi siasatan mengikut S3eksyen 500 Kanun Kes3ksaan/233 Akta Komunikasi dan Multimedia sudah ditolak oleh Majistret Mahkamah Muar semalam.

“Jika sabit kesal4han mengikut Seksyen 388 Kanun Kes3ksaan, dia boleh dip3njara selama tempoh yang boleh sampai 10 tahun dan boleh dikenakan d3nda atau s3batan.

“Permohonan reman dibuat mengikut peruntukan Seksyen 117 Kanun Prosedur J3nayah dan Majistret membenarkan t4hanan reman selama tiga hari bermula hari ini hingga 5 Mei,” katanya pada kenyataan hari ini.

Beliau berkata, tahanan reman suspek adalah diperlukan bagi membolehkan polis menjalankan si1asatan lanjut dan mengenal pasti sejauh mana pembabitan suspek dalam kes itu.

“Orang ramai adalah dinasihatkan supaya tidak membuat sebarang spekulasi memandangkan kes masih di peringkat s1iasatan.

“Tindakan yang diambil oleh pihak polis adalah mengikut peruntukan

Perkara ini sedikit sebanyak memberi kesan kepada keluarganya sehinggakan isterinya baru-baru ini mengeluarkan kenyataan agar beliau diberi ruang dalam menghadapi ujian yang amat berat di bulan Ramadhan.

Isteri Muat Naik Status Hiba

“Cukup2 lah PM fb saya cakap bukan2, sampai ada yang mendoakan yang bukan2 untuk anak saya. Anak saya tak bersalah, dia kecik lagi, dia baru nak kenal dunia”

“Walau macam mana pun sy masih tak malu mengaku suami sy sebagai suami sy, burvk mana pun dia syurga sy tetap dibawah telapak kaki dia”, katanya melalui akaun fb Nur Kasih.

Resoran di boik0t, sumber pendapatan terjejas

Tambahnya lagi, Restoran Abang Viral itu lah satu-satunya punca rezeki beliau anak beranak dan berharap agar tiada pihak yang bertindak untuk menyekat rezekinya.

“Saya memang takde hak nak halang sesiapa untuk b0ik0t restoran saya, rezeki ajaI dan jodoh semua telah ditetapkan. Saya masih ada anak kecil yang mahu dibesarkan, berhentilah beri tekanan kepada kami”, tambahnya lagi.

Beliau turut memohon kemaafan daripada semua pihak yang terkesan akibat kekhilafan beliau dan suaminya selama ini dan mendoakan semua agar berada dalam rahmat dan lindungan Allah SWT.

Baru-baru ini beliau turut mengongsikan sebuah video yang memaparkan kenangan antara mereka berdua yang sedikit sebanyak menyentuh perasaan penonton.

Ramai yang memberi sokongan dan mendoakan agar beliau terus tabah menjalani kehidupan yang penuh liku.

“just nak bagitau org yg kcam kat komen tu semua adalah ahli syurga .. yg hlna anak kecik dia tu adalah ahli syurga .. mereka tu paling sempurna .. mereka tu tak ada sebesar zarah pun d0sa ..

Kan ALLAH bagi mereka buat kerja Allah untuk hkum manusiaa .. so wahai bini dgn anak kecik long tiger .. korang sekeluarga je ahli neraka .. mereka semua tu ahli syurga”, tulis Balquies Faeez.

Diharapkan isteri Long Tiger terus tabah menghadapi duga4nyang mendatang. Kepada mereka diluar sana, Long Tiger telah menerima hkman akibat perbuatannya, janganlah kerana suami, anak dan isterinya turut dihukm.

Sedikit info Long Tiger

Nama Long Tiger menjadi panas beberapa hari ini dengan pelbagai pemb0ngkaran dilakukan oleh warganet. Aktivis yang “langsi” menggunakan nama Long Tiger ini sangat popular di media sosial apabila beberapa kali mencetuskan perb4lahan dengan beberapa pihak.

Dia juga dikatakan sebagai Abang Long Kawasan Bukit Gamb1r. Namun keturunannya dikaitkan dengan pelari1an Rohingya. Beberapa dokumen mengenai keturunannya mula tular di Media Sosial oleh warganet.

Tidak mahu mengaku Rohingya, Lagi Rahsia Long Tiger telah dikorek Netizen. Jabatan Nitizen malaysia memang pandai mengorek siapa sebenarnya Long Tiger ini.

Nama Sebenar Long Tiger.

Long Tiger atau nama sebenarnya Addul Hamim bin Ab Hamin dipercayai telah menutup akaun facebooknya apabila identitinya kant0i dan telah dikec4m oleh pelbagai pihak. Perkara ini dided4hkan oleh warganet di laman sosial.

 

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! Tube Viral

Jom Like Page Kami Juga di Facebook 

Sumber : kitasteady/Trending Sangat/ Tube Viral Press

Be the first to comment on "Isteri Long Tiger Dedah Apa Yg berlaku Kepada Restorannya Selepas Suaminya Ditahan Kali Kedua"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*