“Untung jadi anak VVIP” – Kes L4nggar PKP, Nurul Zahid Dan Suami Did3nda RM800 Tapi Ramai Tak Puas Hati

Baru-baru kecoh tentang isu anak ahli politik negara iaitu Nurul Zahid yang telah mel4nggar perintah kawalan pergerakan apabila dia dan suami keluar berdua. Padahal masa tu kerajaan cakap hanya seorang wakil keluarga je yang boleh keluar.

Namun, pasangan suami isteri itu telah did4nda sebanyak RM800 setiap seorang ak1bat kesalahan melanggar PKP, lapor Berita Harian.

Hukvman d3nda itu telah dijatuhkan oleh Mahkamah Majistret Putrajaya hari ini kepada Datuk Nurul Hidayah dan suaminya, Datuk Saiful Nizam Mohd Yusoff.

Kedua-dua mereka telah meng4ku bers4lah terhadap pertuduhan itu. Namun, hukuman itu telah menimbulkan rasa tidak pu4s h4ti dalam kalangan netizen Malaysia sebab katanya denda tersebut tidak setimpal dengan kesalahan yang telah dilakukan.

Mesti RM800 tu dorang boleh bayar sekelip mata je.

Rata-rata netizen tidak pu4s h4ti sebab katanya kalau rakyat biasa didenda sehingga RM1000 dan ada juga yang telah dipenj4ra sebab langgar PKP.

Namun, ada juga yang berpendapat mungkin sebab dia dah mengaku bersalah, jadi hukvman d3nda tersebut dikurangkan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber Lobak Merah/Pisang Daily

Be the first to comment on "“Untung jadi anak VVIP” – Kes L4nggar PKP, Nurul Zahid Dan Suami Did3nda RM800 Tapi Ramai Tak Puas Hati"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*