Ali slumber cakap kereta arwah dh kena tarik, sekali Hidayah pecah lubang

BALU Allahyarham Abam Bocey, Siti Norhidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, hari ini mengenai tu-ntutan faraid yang difailkan pada 15 Julai lalu.

Hidayah, 28, berkata, mahkamah menetapkan pembahagian berdasarkan hu-kum syarak membabitkan rumah, kereta, wang ringgit, barang peribadi seperti jam tangan, kasut, telefon bimbit, kamera dan barangan lain pen-inggalan Allahyarham.

“Alhamdulillah, selesai urusan faraid. Pihak sana pun akan dapat bahagian mengikut hu-kum syarak. Saya berpuas hati dengan keputusan mahkamah. Selepas ini doakan saja yang terbaik buat saya dan anak.

“Walaupun pihak sana tak hadir, tapi tidak mengganggu proses mahkamah sebab bahagian sudah dibahagikan. Apa saja yang ditinggalkan arwah seperti rumah, kereta, semua wang, jam tangan, kasut, kamera, telefon bimbit dan barang lain difaraidkan,” katanya.

Ditanya mengenai soal berapa banyak wang peninggalan arwah, Hidayah enggan mende-dahkannya.

“Keputusan untuk berpindah ke rumah itu pun, tak tahu lagi. Tunggu urusan faraid ini diselesaikan. Nak dapatkan kereta semula pun, insya Allah,” katanya.

Kereta Belum Di Tar-ik

Ia sekali gus menafikan spek-ulasi yang mendakwa kereta milik arwah suaminya itu sudah ditarik.

“Kereta kena tarik tak benar. Kereta masih ada, tapi saya tak nak komen lebih lanjut. Nanti akan tahu juga,” katanya.

Berkenaan dakwaan adik iparnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan atau pelawak

Ali Puteh yang mana wang RM10,000 dikeluarkan dari akaun arwah, Hidayah enggan mengulas lanjut sama ada ia akan dipulangkan semula atau difaraidkan.

“Apa saya boleh katakan, RM10,000 memang saya ambil, tapi saya masukkan dalam akaun bank anak. Tak guna satu sen pun,” katanya.

Dalam masa sama, Hidayah berkata, mahkamah menetapkan tarikh baru pada Oktober depan mengenai tuntuhan hadanah.

Ia berikutan keg4galan pihak ibu mentuanya, Sabariah Arshad hadir ke mahkamah.

“Saya harap selepas ini pihak sana akan hadir untuk kes hadanah,” katanya.

Sementara itu, usaha Harian Metro mendapatkan penjelasan daripada Ali Puteh tidak berjaya apabila dia tidak menjawab panggilan telefon.

Terdahulu, pada Isnin lalu, Hidayah bersama dua peguam mengadakan sidang media tergempar di Shah Alam bagi menjelaskan berhubung dakwaan dia membuat tu-ntutan s4man terhadap ibu mentuanya.

Peguam Mohamed Ibrahim Mohamad memberitahu pihaknya menafikan dakwaan itu dan menegaskan Sabariah yang menfailkan s4man terhadap Nor Hidayah pada Julai lalu.

Sebelum ini menerusi siaran langsung di Facebook sebuah portal berita, Ali Puteh menunjukkan surat s4man yang dihantar peguam Hidayah kepada ibunya.

Menjelaskan mengenai surat s4man yang dinyatakan Ali Puteh, peguam syariah Fadhlina Siddiq menjelaskan nama Sabariah turut tersenarai dalam tuntutan berkenaan sebagai pengesahan waris.

Hidayah dan Abam melangsungkan perkahwinan pada 8 Disember 2017 di Masjid Jamek Sultan Hishamuddin, Sabak Bernam, Selangor.

Pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata lelaki Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia setahun tiga bulan

Allahyarham Abam atau nama sebenar Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan meninggal dunia pada 10 Februari lalu selepas dua hari mengalami d3mam.

“Kereta Dah Kena Tar-ik Bossku”-Ali Puteh

Sebelum ini, dalam sidang media Ali Puteh pernah de-dahkan yang kereta Arwah sudah kena tar-ik

Tolonglah hen-tikan duduk cakap harta a-rwah berjuta juta. Anggaran untuk kedua dua bank milik a-rwah adalah hanya lebih kurang RM84 ribu sahaja. Barang-barang arwah dalam RM20 ribu. Jumlah keseluruhan RM714 ribu termasuk rumah, kereta dan motor milik a-rwah.

Dalam pada itu, menurutnya s4man itu dibuat selepas pihak Hidayah membuat tuntutan tidak ber4sas. Dalam surat saman itu, dia menvntut kereta Vellfire, motor LC, tanah rumah yang bernilah RM300 ribu dan juga beberapa harta lain.

Vellfire dan kena tar-ik bossku. Tuntvtan kau kata nak Vellfire, kalau kau ambil tahu mesti tiada dalam tvntutan. Bukan saya tak nak tolong bayar tapi kau s4man aku RM900 ribu. Kalau betul ada bukti saya m4kan harta anak yatim buktikan. Saya cakap terus terang, buktikan.

Ali turut terki-lan apabila Hidayah dilihat seperti tidak s4bar. Harta Faraid masih belum diuruskan dengan baik memandangkan pihak Hidayah tidak ambil tahu melainkan hanya s4man. Malah harta faraid yang dituntut turut dilihat tidak a-dil apabila pihak Hidayah sudah ambil duit a-rwah secara senyap senyap.

Benda ini kecil. Kalau kita duduk satu meja bincang. Perkara ini selesai. Mal-u dekat orang. Cuma yang ke-na saya. Macam-macam mak-ian saya kena.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Ali slumber cakap kereta arwah dh kena tarik, sekali Hidayah pecah lubang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*