Uzur & Lumpuh, Lelaki Ini Tetap Layan Kehendak Ibu Mahu Makan Di Kedai Naik Motorsikal

Kasih seorang ibu tiada tandingannya, itulah insan yang sanggup berkorban nyawa demi untuk melahirkan kita ke dunia ini. Cukup besar pengorbanannya, kerana itulah syurga di bawah telapak kaki ibu.

Sejak daripada kecil, kita dijaga dan dibelai manja oleh ibu, justeru apabila dewasa tiada salahnya untuk kita berbuat perkara yang sama kepada mereka.

Ibu sudah uzur & lumpuh

Tular di media sosial baru-baru ini, memaparkan foto seorang anak lelaki dengan ibunya yang uzur meluangkan masa bersama-sama, telah mendapat perhatian netizen.

 

Berdasarkan perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna Facebook dengan nama akaun, Zack Zai memaklumkan, bahawa lelaki di dalam foto tersebut sering membawa ibunya yang uzur dan lumpuh keluar makan dengan menaiki motorsikal.

Siap suap ibu makan…

Dapat diperhatikan menerusi foto, lelaki tersebut menyuapkan ibunya makanan, mungkin kerana sudah terlalu uzur untuk makan sendiri, sekaligus membuktikan betapa besar kasihnya kepada ibu.

 

Jagalah ibu selagi darah mengalir dari badan

Begitu bertuah ibu ini memilik anak yang soleh. Di ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan rasa terharu dan memuji sikap lelaki tersebut yang disifatkan sebagai anak yang soleh.

 

Satu dalam seribu anak seperti ini

 

Biar kurang harta tapi kaya kasih-sayang

 

Jadikanlah kisah ini sebagai satu contoh, hargailah ibu kita selagi masih ada, kerana ibulah harta yang paling bernilai di dunia ini dan tiada galang gantinya.

Sumber : Zack Zai via https://borakdaily.com

Be the first to comment on "Uzur & Lumpuh, Lelaki Ini Tetap Layan Kehendak Ibu Mahu Makan Di Kedai Naik Motorsikal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*