Jangan di Buang Biji Anggur.. Inilah Khasiat Biji Anggur Untuk Kesihatan

Manfaat daripada anggur bukan sahaja wujud pada isi buah-buahan, tetapi juga benih. Ya benih anggur penjimatan faedah yang jadi fascinate untuk kesihatan. Hingga zaman anggur penggunaan disyorkan untuk menelan bi ji-bi ji.

INILAH ANTARA KHASIAT BENIH ANGGUR

Merawat vena varikos

Mengandungi bi ji anggur procyanolic oligomers seperti berkesan untuk merawat vena varikos.

Sebagai penawar kepada radikal bebas

Dr. Masquelier, seorang penyelidik Perancis, mendapat anti kan ser bahan berupa proanthocyanidins benih anggur. Keberkesanan proanthocyanidins ini boleh mengelakkan radikal telah didarabkan dengan 20 kali dengan vitamin C dan 50 kali vitamin Sabah & Sarawak biji anggur, ekstrak juga berfikir untuk menjadi lebih selamat daripada suplemen anti oksidan vitamin A dan E kerana ia dibu barkan di dalam air.

MENCEGAH PEN YA KIT

Kan ser

Diambil dalam The Times of India, ekstrak dari benih anggur memberi siri penghalau s3l-s3l kan ser untuk memb1ak. Norhisham Agarwal, PhD, salah seorang penyelidik di Universiti Colorado Pusat kan ser dan Profesor Skaggs School of Pharmaceutical Sciences, berkata Bilakah mempunyai ekstrak biji anggur itu kelebihan dalam habuan beberapa s3l-s3l kan ser s3l-s3l sihat yang membvnvh tiada.

Potensi lain yang dihasilkan oleh ekstrak biji anggur, iaitu sebagai satu garisan ke-2 dalam rawatan kan ser le her dan ke pala, Walau bagaimanapun Agarwal mahukan ini mencari lebih banyak diperkembang dalam ujian melalui cara kli nikal.

Mengelakkan st rok

Menurut hasil penyelidikan, biji anggur mengandungi mineral, zink (Zn) dan mangan (Mn) yang bermanfaat untuk badan. Mengandungi biji anggur endungeoned pycnogenol, iaitu bahan yang boleh membuat perlindungan penguat kologen suppleness saluran da rah kita. Fleksibiliti sa lu ran da rah yang seterusnya membawa kepada mengelakkan isyarat ta nda-ta nda angin ahmar.

Pelembab muka kulit

Biji anggur boleh mengunci lembapan dan menguatkan berjaya perintah lapisan luar kulit. Sama juga dengan Walnut cabutan avail dan lupin bunga yang mempunyai omega 3, 6 dan 9. Juga mengandungi vitamin yang boleh meningkatkan aliran darah, damming, dan memberikan nutrien kepada kulit dari dalam.

Sekianlah Khasiat biji anggur kepada kesihatan, mulai sekarang apabila anda makan anggur jangan dibu ang bijinya..

Mudah-mudahan berguna…

Sumber : Rencah Rasa

Be the first to comment on "Jangan di Buang Biji Anggur.. Inilah Khasiat Biji Anggur Untuk Kesihatan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*