Menunggu Saat Ke Tali Gantung, Hidayah Allah Miliknya, Lelaki Ini Ucap Shahadah Sebelum M4 ti

Tiada kuasa kita untuk menyangkal satu hakikat, iaitu hidayah itu milik Allah. Sesiapa sahaja hamba Allah di dunia ini berhak mendapat pentunjuk dengan izin-Nya.

Begitu juga dengan kisah seorang banduan akhir, dikala sedang menunggu detik hukuman gantung dijalanan, di saat itulah Hidaya Allah tiba kepadanya.

Perkara tersebut dikongsikan oleh pendakwa Ebit Lew yang menjadi saksi dan membantu banduan tersebut mengucapkan dua kalimah syahada.

Menerusi entri di IG, pendakwah tersebut telah membuat lawatan di penjara dan ditakdirkan bertemu dengan banduan akhir dari Nigeria.

Setelah berbual mengenai Islam, banduan itu terbuka buka pintu hati untuk menerima Islam sebagai agama terakhirnya sebelum dia dijatuhkan hukuman gantung sampai mati.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sekejap tadi banduan akhir menanti hukum gantung dari Nigeria tiba-tiba setelah dakwah tadi terbuka hati ucap syahadah dan memeluk Islam. Menangis menggeletar tangan dan seluruh badannya saat mengucap syahadah. Allahuakbar. InsyaAllah penjara akan bantu belajar Islam dan Solat. Sebelum masuk penjara. Dapat mesej staf saya. Office saya di Bandar Baru Bangi kena pecah masuk. Lebih dari 50k hilang. Beberapa kamera baru rakam ceramah dan laptop-laptop, hp semua serta ada duit cash. Tergamam sekejap . Terkejut sekejap. Dalam penjara tak bawa phone. Tiba-tiba. Jumpa orang dalam penjara. Akhir sebelum balik ziarah sel banduan akhir sebelum ke tali gantung. Semua kenal saya yang Islam. Mereka download ceramah saya. Wajah mereka semua bersih. Nampak sejuk wajah solat. Ada terkejut peluk saya menangis. Seorang Nigeria,saya berbual dan dakwah tentang Islam. Dia tiba-tiba terbuka hati dan ucap syahadah. Paling mengejutkan dia ucap menggeletar dan menangis. Saya pun rasa nak menangis. Allahuakbar. Cepat-cepat pengarah penjara disebelah saya pun sebak menangis dan arahkan buka sel. Kami berpelukan. Dia menangis peluk saya . Allahukbar siapa tahu banduan akhir menanti ke tali gantung tiba-tiba diberi hidayah. Allahuakbar. Allahuakbar . Terubat rasa walau sedih hilang office kena rompak.-ebitlew #fullvideoYoutube

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Be the first to comment on "Menunggu Saat Ke Tali Gantung, Hidayah Allah Miliknya, Lelaki Ini Ucap Shahadah Sebelum M4 ti"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*