KKM beri am4ran k3s m3ningkat dua minggu akan datang

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) memberi am4ran kemungkinan berlaku peningkatan k3s dalam tempoh dua minggu akan datang.

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata, ia berikutan aktiviti pengesanan k3s masih giat dilakukan KKM.

“KKM melakukan pengesanan k3s terutama ke atas rakyat Malaysia yang baru pulang dari luar negara dan lokaliti yang terlibat di bawah P3rintah K4walan Pergerakan Diperketatkan (PKPD),” katanya.

Menurutnya, penurunan jumlah k3s harian yang dilihat sejak kebelakangan ini adalah hasil tindakan proaktif dan agresif yang dijalankan dalam tempoh dua minggu lalu.

“Terima kasih kepada barisan hadapan termasuk Angkatan Tentera Malaysia, polis,” katanya pada sidang media perkembangan terkini Cov1d-19 di kementeriannya di sini hari ini.

Beliau berkata, perancangan hari ini akan dapat dinilai hasilnya dalam tempoh dua minggu akan datang.

“Saya mohon kepada semua rakyat Malaysia untuk bersama-sama menjayakan usaha memutuskan rantaian j4ngkitan Cov1d-19 ini,” katanya.

Ditanya mengenai Lembah Pantai masih lagi disenaraikan sebagai k3s positif tertinggi jangkitan w4bak itu di negara ini, Dr Noor Hisham berkata, kepadatan penduduk di kawasan itu merupakan faktor utama penyumbang peningkatan kes.

“Kita telah melaksanakan P3rintah K4walan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di Menara City One, Malayan Mansion, Selangor Mansion dan Masjid India.

“Kementerian masih lagi melakukan pengesanan aktif di kawasan berkenaan dan berharap tiada kluster baharu direkodkan,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Sinar Harian/Media Viral

Be the first to comment on "KKM beri am4ran k3s m3ningkat dua minggu akan datang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*