‘See You In Court!’ – Amin Idris Tak Gentar Tuntvtan RM1 Juta Dari Ustaz Abu Syafiq

Kontroversi di antara pendakwah beb4s, Ustaz Abu Syafiq dan penceramah b3bas, Amin Idris berlanjutan sehingga d1dakwa bakal dibawa k3s ke mahkamah. K3s ini bermula apabila Ustaz Abu Syafiq dikatakan mengeluarkan kenyataan yang t1dak el0k kepada Ustaz Ebit Lew. Selepas itu, Ustaz Abu Syafiq mengat4kan bahawa akaun Facebook beliau telah d1godam.

Amin Idris memberi respon tind4kan Ustaz Abu Syafiq dengan memuat naik status men3gur perbuatan ustaz. Status itu menjadi perhatian netizen yang rata-rata menyokong apa yang dikatakan Amin Idris

Tiba-tiba suruh minta maaf

Selepas membuat kenyataan tersebut, Amin Idris dikatakan menerima mesej dari Ustaz Abu Syafiq ag4r dia memohon maaf secara terbuka. Ustaz Abu Syafiq turut d1dakwa mengugvt untuk menyamannya j1ka tid4k berbuat sedem1kian.

Tuntut RM1 juta

Berikutan dengan itu, dia telah menerima surat dari peguam Ustaz Abu Syafiq yang menuntut dia memohon maaf secara terbuka dalam tempoh 7 hari. Dalam tempoh tersebut, dia turut d1tuntut untuk membayar wang ganti rugi sebanyak RM1 juta kerana memuat naik status sebelum ini. Menurut surat itu juga, kredib1liti dan reputasi Ustaz Abu Syafiq turut d1katakan tercemar selepas Amin memuat naik status berkenaan. Walau bagaimanapun, Amin Idris t1dak gentar dengan tind4kan Ustaz Abu Syafiq dan bersedia untuk berjumpa di mahkamah.

Sumber: Amin idris/OHBULAN

Be the first to comment on "‘See You In Court!’ – Amin Idris Tak Gentar Tuntvtan RM1 Juta Dari Ustaz Abu Syafiq"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*