Sejak Pemergian Abam, Ali Puteh Tidak Boleh Berjumpa Anak Abam?

KUALA LUMPUR: Biarpun sudah lama melupakan kontr0versi antara dirinya dan kakak ipar, Siti Nurhidayah Mohd Ali, namun, ada hakikat yang perlu diterima pelawak Ali Puteh atas apa yang berlaku.

Sejak krisis membabitkan dakwaan membol0t harta peningg4lan abang, Allahy4rham Abam Bocey terce3tus, Ali mengaku hubungan kekeluargaan kedua-dua belah pihak terputus.

Malah, Ali mend4kwa, niat bersemuka dan menjernihkan keadaan terb4ntut apabila semua peluang berkomunikasi termasuk menerusi media sosial disekat.

Enggan menyalahkan mana-mana pihak, Ali atau nama sebenar, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Rizuan, 31, akur dengan situasi yang berlaku.

Cuma jauh di sudut hati, terbit rasa rindu untuk melihat wajah satu-satunya zuriat yang ditingg4lkan arw4h abang, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang berusia 10 bulan.

“Sejak insi1den itu, hubungan kami terputus. Malah, kami disekat di media sosial oleh seluruh anggota keluarganya.

“Saya faham, selepas apa yang berlaku, situasi menjadi semakin sukar.

Media Sosial Sudah Disekat

“Cuma terkilan apabila tidak dapat berjumpa anak saudara. Hendak tengok di media sosial mereka tidak boleh sebab sudah disekat.

“Mujur bekas pemandu arw4h memuat naik foto atau video Uthman di media sosialnya, dapat kami menumpang tengok sambil melepaskan rindu,” katanya kepada BH Online.

Ali atau nama sebenar, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Rizuan berkata, sebagai bapa saudara, tiada apa yang diharapkan selain melihat anak Uthman membesar dengan sempurna.

“Insya-Allah selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tamat, saya berhasrat bertemu isteri arwah dan keluarganya untuk menjernihkan keadaan. Kami mahu melihat anak buah yang amat dirindui itu.

“Buat masa ini, biarlah saya tengok Uthman dalam media sosial sahaja. Dapat melihat dia sihat dan membesar dengan sempurna sudah cukup menggembirakan kami sekeluarga,” luah Ali.

Sebelum ini, dilaporkan, anggota kumpulan Puteh ini pernah melahirkan hasrat untuk bertemu kakak iparnya itu secara tertutup untuk meminta maaf.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : BH/ Media Viral

Be the first to comment on "Sejak Pemergian Abam, Ali Puteh Tidak Boleh Berjumpa Anak Abam?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*