Pegawai Azmin D4kwa Noor Hisham Sudah ‘G4gal’, Gesa Bervndur Sebab Perkara Ini

Setiausaha akhbar kepada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Mohamed Azmin Ali hari ini menggesa Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah untuk mengun.durkan diri.

Menulis di laman Twitternya, Adlin M Zabri berkata dia tidak setuju dengan “penut.upan menyeluruh” dan menvduh Noor Hisham g4gal melakukan perancangan sewajarnya.

“Pengarah Kesihatan. Anda jelas g4gal melakukan perancangan yang tepat dan semua penvtupan penuh ini menunjukkan bahawa anda tidak mampu menangani (wab4k cov1d-19).

“Tumpukan bidang pembed4han saja atau lagi baik berhenti,” kata Adlin.

Adlin menulis ini ketika berkongsi artikel berita mengenai netizen yang mengkritik Noor Hisham mengenai pengendalian pusat penilaian cov1d-19 (CAC) di Stadium Melawati.

Melalui ciapan lain di Twitter pada awal hari ini, Adlin secara sinis menyarankan sektor perkilangan harus disal4hkan atas wab4k di pusat vaksinasi IDCC.

Pada 10 Julai lalu, Adlin menyiarkan klip video memaparkan Ketua Teknikal cov1d-19 Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) Dr Maria Van Kerkhove yang bercakap mengenai cara untuk membendung penyeb4ran cov1d-19.

Hantarannya itu disertakan dengan pesan: “Pengarah Kesihatan … Harap (anda) mendengar ini”.

Putrajaya telah memu.tuskan untuk menutup lebih banyak kilang bermula 3 Julai dan seterusnya untuk membendung penyeb4ran cov1d-19.

Beberapa jam selepas pengumuman itu, Azmin – yang kementeriannya memimpin sektor pembuatan – menyatakan tidak bersetuju dengan keputusan berkenaan.

Kredit:MK

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber :  ASN

Be the first to comment on "Pegawai Azmin D4kwa Noor Hisham Sudah ‘G4gal’, Gesa Bervndur Sebab Perkara Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*