Baru Sampai Hosp1tal Nak Daftar, Air Ketub4n Pec4h. Ibu Bers4lin Berdiri, Suami Sambut

Bila dah dekat tarikh nak bers4lin, saat ini sangat mendeb4rkan buat semua ibu-ibu kerana ia dianggap perjuangan antara hidup dan m4ti. Bagi ibu yang mudah melahirkan anak, mungkin rezeki tapi buat ibu yang mengalami kontr4ksi lama, mungkin akan men1ngg4lkan sedikit tr4uma.

Apa pun, persediaan di penghujung keh4milan penting bagi memastikan mental dan fizikal ibu berada dalam keadaan baik. Ada juga k3s yang ibu tak sempat ke hospital tetapi dah bers4lin. Itu sebabnya suami atau ahli keluarga terdekat kena siap sedia dalam tempoh ini.

Tak sempat ke labour room

Terkini, melalui perkongsian di media sosial menunjukkan seorang wanita mel4hirkan anaknya dalam keadaan berdiri dan bayi tersebut disambut oleh suami. Kejadian yang tak disangka itu betul-betul berlaku di hadapan sebuah pusat perubatan.

Menerusi portal News Detik, wanita tersebut dan suami baru saja tiba di pusat perubatan dan belum sempat lagi melakukan sw4b test sebagai salah satu prosedur wajib sebelum masuk mendapatkan raw4tan selanjutnya.

v@radarbandung

Geger Wanita Melahirkan Berdiri di Dekat ATM, di Yogyakarta, Selasa (13/7/2021). ##radarbandung ##titkokberita

♬ suara asli – Radar Bandung

Bagaimanapun tak dijangka, air ketub4n pec4h dan bayi dah nak keluar. Tanpa sempat ibu di bawa ke labour room, terus melahirkan bayi di situ sahaja secara berdiri.

Ibu dan bayi stabil

Dalam keadaan kel4m k4but itu, suami terus menyambut bayi mereka. Tak lama selepas itu, kelihatan petugas k3sihatan terus datang untuk memberikan raw4tan susulan kepada ibu dan bayi berkenaan.

Difahamkan, kedua-duanya kini berada dalam keadaan baik dan masih lagi berada di bawah pemantauan doktor.

Kredit: TikTok Radar Bandung; News Detik; Regional Kompas

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Pa&Ma

Be the first to comment on "Baru Sampai Hosp1tal Nak Daftar, Air Ketub4n Pec4h. Ibu Bers4lin Berdiri, Suami Sambut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*