“Ko Ni Patut Step Down Dah” – Kec3wa K3s Meningkat, Lana Nordin Mahu DG Hisham Let4k Jawatan

Perkongsian pelakon Lana Nordin di laman Insta-story nya pada Ahad tular di media sosial apabila tangkap layar perkongsian itu mendapat kecaman daripada orang ramai.

Mahu DG Hisham Letak Jawatan 

Berikutan kec3wa dengan peningkatan k3s yang mendadak terutamanya selepas negara mencatatkan angka jangkitan w4b4k cov1d-19 tertinggi sebanyak 17,045 dan jumlah k3seluruhan sudah melebihi 1 juta k3s, Lana berkata Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah atau juga dikenali sebagai DG Hisham seharusnya meletak jawatan serta merta.

Malah pelakon Aku Yang Kau Gelar Isteri itu turut menyifatkan bahawa foto Hisham yang sempat diambil oleh pihak media berada dalam keadaan sed1h sebelum ini hanyalah lakonan semata-mata.

“Hebat lakonan. Kalah drama Melayu dekat Samarinda. Hebat KKM. Tahniah la DG (Hisham)..Ko ni patut stepdown dah. Tak habis-habis buat muka k3sian and n4ngis penat tapi semua itu ko berlakon sahaja!!

“sed1h rakyat Malaysia kononnya kata ko itu sangatlah prihatin pada rakyat. Padahal apa jad*h ini? #StepdownDG #KerajaanKoyak #KerajaanGagal” tulis Lana bersama hantaran sebuah video

Persoal SOP 

Bagaimanapun, selepas mendapat pelbagai kiriman mesej yang mengec4m nya mengenai hantaran tersebut, Lana memadamnya tidak lama kemudian sebelum tampil menjelaskan lebih lanjut. Menerusi beberapa hantaran, pemilik nama sebenar Mazlina Hasan Nordin ini mendedahkan foto Ketua Pengarah k3sihatan Malaysia itu tidak memakai topeng pelitup muka ketika berada di pejabat Menteri k3sihatan.

Malah Lana turut mempersoalkan dimanakah standard operasi prosedur (SOP) yang sepatutnya diamalkan oleh orang ramai termasuk Hisham.

Dalam pada itu, Lana menegaskan video yang dikongsikannya sebelum ini adalah sebagai satu k3sedaran buat orang ramai untuk terus menjaga SOP. Menerusi video itu, kelihatan seorang lelaki yang memakai baju hitam sedang membuat pemeriksaan ke atas jen4zah cov1d-19 di sebuah lokasi tanpa memakai sut peralatan perlindungan diri (PPE).

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Murai my

Be the first to comment on "“Ko Ni Patut Step Down Dah” – Kec3wa K3s Meningkat, Lana Nordin Mahu DG Hisham Let4k Jawatan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*