Baru 5 Hari Keluar Hspital, Aishah Umum Satu Berita Mngejutkan, “Sebenarnya Saya Paksa Diri Untuk..”

Sabtu lalu, penyanyi terkenal Aishah berkongsi berita gembira apabila telah keluar dari wad Hspital Ampang selepas pos1tif COVlD-I9 dan menghidap j4ngkitan kum4n.

Perkara itu dimaklumkan menerusi beberapa entri di akaun Instagram miliknya hari ini.

” Alhamdulillah, tak tahu nak cakap macam mana betapa bersyukurnya, hari yang dinanti-nantikan. Dapat balik rumah, syukurnya. Terima kasih kepada semua yang mendoakan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wan Aishah Wan Ariffin (@aishahjmm)

” Sekarang, doakan juga untuk proses k3sembuhan saya okay,” katanya menerusi sebuah video.

AIami keros4kan paru-paru

Bagaimanapun menerusi perkongsian terkini di Intagram, Aishah mengatakan beliau telah mengalami keros4kan pada organ paru-parunya ak1bat jngkitan wbak COVlD-I9.

Berita mengejutkan itu dikongsikan penyanyi lagu Camar Yang Pulang tersebut menerusi Instagramnya, baru-baru ini.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wan Aishah Wan Ariffin (@aishahjmm)

Namun, dia bersyukur dengan paras 0ksige.n, gula dalam drah dan tkanan drah yang dalam keadaan baik.

” Lima hari selepas keluar hspital, Alhamdulillah, paras oksige.n, gula dalam drah dan tkanan drah semua okay.

” Saya diberitahu keros4kan pada paru-paru saya lebih kurang dalam 20 peratus. Walaupun anda nampak saya macam hyper (bertenaga) dan ada yang risau mungkin saya terlalu hyper.

” Sebenarnya saya paksa diri saya untuk buat macam itu,” tulisnya.

Pemilik nama sebenar Wan Aishah Wan Ariffin ini dibenarkan keluar hspital selepas 12 hari bertarvng dengan virvs tersebut.

Dia dimasukkan ke Hspital Ampang hujung Ogos lalu selepas disahkan positi.f COVlD-I9.

Dalam pada itu, Aishah turut berkata bahawa jngkitan COVlD-I9 bukan sahaja menyerang fizikal, malah mentalnya yang turut terjejas dek virvs tersebut.

Justeru katanya proses pemulihan untuknya akan mengambil masa yang cukup lama.

” Tak tahulah sama ada saya sahaja yang merasakan impak ini. Pemikiran saya ini, kalau tak kuat, lawan dan selalu berzikir.

” Tr4umanya boleh buat kita termenung sahaja. Otak berceIaru dan tr4uma, kalau saya layankan boleh jadi z0mbie. Kadang-kadang, bila bercakap, pemikiran itu hil4ng.

” Sampaikan perkataan pun boleh lupa, macam jadi kurang crdik pula.

” Alhamdulillah, k3san itu saya Iawan dengan sentiasa mengaji dan berzikir. Kalau ikut hati, sedap layan dinding sahaja,” tulisnya lagi.

Sementara itu, juara Gegar Vaganza musim keempat ini juga mengakui cepat keletihan dan sering merasa dirinya seperti tidak stabil.

” Dari segi fizikal, saya rasa cepat penat terutama bila naik turun tangga dan tidak boleh berdiri lama.

” Badan rasa melayang, kena cepat-cepat baring. Tetapi, saya sangat bersyukur masih berada di sini. Mohon doakan saya pulih sepenuhnya,” tambahnya.

Bercakap pasaI kem4tian

Terdahulu, penyanyi yang popular dengan lagu Janji Manismu berkata beliau hanya memikirkan soal kem4tian sahaja sewaktu dirinya berdepan dengan situasi getir apabila kadar 0ksigennya sem4k1n menurun baru-baru ini.

Aishah atau nama sebenarnya, Wan Aishah Wan Ariffin, berkata, pengalaman itu memberi k3san kepadanya namun bersyukur kerana masih dipanjangkan usia sambil memberitahu tahap k3sihatannya kini beransur baik meski masih menerima rwatan di hspital.

” Di sini (hspital), jangan terkejut kalau saya sedang bercakap ini lalu tiba-tiba terus tertidur..”

” Kalau saya makan ubat, kadangkala sedang menaip mesej di Whatsapp pun saya boleh tertidur.

” Teringat masa mula-mula keadaan 0ksigen tak berapa bagus masa itu, memang saya ingat waktu itu sudah sampai masa saya.

” Malah, saya bermimpi dikelilingi oleh anak-anak kucing yang dulu pernah saya beri makan.

” Doakanlah saya terus sihat dan dalam kembali menjadi manusia yang boleh berbakti kepada bukan sahaja orang susah, tetapi juga kepada anak-anak kucing saya,”katanya.

Aishah berkata demikian dalam nada s3bak sewaktu membuat hantaran video ringkas di akaun Instagramnya.

Selain itu, menurut penyanyi lagu Janji Manismu dan Camar Yang Pulang ini lagi, dia amat berterima kasih dan bersyukur kerana dikelilingi teman-teman termasuk individu yang tidak dikenali secara peribadi yang mendoakan k3sihatan dan k3sejahteraannya.

Kata Aishah, malah dia juga terkjut kerana dimaklumkan ada pihak seperti anak-anak sekolah tahfiz dan anak yatim yang mendoakan k3sihatannya sepanjang diberitakan mengalami j4ngkitan kum4n dan p.ositif COVlD-I9 sejak 30 Ogos lalu.

” Alhamdulillah. Tak dapat nak cakap betapa bersyukurnya saya dapat kawan-kawan termasuk pihak-pihak yang tak dikenali, yang mendoakan diri ini bermula daripada malam pertama saya berada dalam keadaan kritik4l.

” Ramai teman-teman yang membantu dalam macam-macam cara. Saya tak tahu begitu ramai yang mendoakan saya.

” Terima kasih banyak-banyak kerana terus mendoakan. Hanya dalam keadaan macam ini baru kita tahu siapa yang benar-benar sayang pada kita.

” Semoga Allah SWT memberi peluang untuk kita semua menjadi insan yang lebih baik sebelum akhirnya Dia ambil semula kita suatu hari nanti,”katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.lamanhiburan.pw/

Be the first to comment on "Baru 5 Hari Keluar Hspital, Aishah Umum Satu Berita Mngejutkan, “Sebenarnya Saya Paksa Diri Untuk..”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*