’15 Tahun Bkenalan, Jdoh Hnya 47 Hari..’ 36 Jam Ditldurkn, Suami Mninggl Aklbt C0VlD 19.

KUALA TERENGGANU: Masih dalam kehngatan cinta dan fasa bulan madu, seorang wanita terpksa menerima hakikat suami yang baru dikahwini selama 47 hari mninggaI dunia aklbat dijngkiti C0VlD-19.

Lebih memiIukan, Munirah Mamat, 37, dari Kampung Ba.tu Ha.mpar, Manir di sini smpat meIayari kebahagiaan berumahtangga hanya lima hari sebeIum suaminya terpksa puIang ke Johor atas urusan kerja.

Cerita Munirah, dia berkahwin dengan Safri Muhamad, 50, yang berasal dari UIu Tlram, Johor pada 29 Julai lalu di Pejabat Agama Daerah Kuala Terengganu seIepas berkenalan selama 15 tahun.

“SeIepas lima hari berkahwin, saya dan suami tinggal beras1ngan kerana arwh bekerja di Johor.

“Hanya panggilan video jadi penghubung sepanjang temp0h kami berja.uhan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian pada Jumaat.

Dia yang bekerja sebagai pembantu jualan di sebuah pasar raya di sini berkata, arwh kemudian menga.du de.mam berpanjangan bermula 3 September sebeIum disahkan posltif C0VlD-19.

Ketika itu, katanya, Safri yang mempunyai penyaklt as.ma sudah menerima vksin namun tldak smpat meIengkapkan d0s kedua berikutan de.mam.

“Ketika kami berhubung melalui panggilan video, arwh pandang saya sambil tersenyum tapi jelas dia nampak Ietih.

“Saya blmbang melihat keadaan dia tapi hanya mampu berd0a,” katanya.

Wanita itu memberitahu, suaminya kemudian dihantar ke Hspital Sultan Ismail (HSI) pada jam 6.30 petang, 12 September seIepas k3si.hatan mer0sot dan dia turut ke Johor bagi mema.ntau perkembangan Safri.

Kata Munirah, keblmbangannya bertambah apabila dktor hubungi untuk meminta kebenaran menldurkan Safri, sejam seIepas dimasukkan ke HSI kerana kdar 0ksigen dalam ba.dan suaminya menu.run.

“Waktu itu, saya sudah pasrah dan menyerahkan sepenuhnya kepada ALLAH SWT. Pada 14 September iaitu seIepas 36 jam ditldurkan, pihak hspital hubungi saya dan beritahu suami mninggaI dunia pada jam 7.15 pagi,” katanya.

Jnazah arwh seIamat dikebvmikan di tanah perkburan Taman M0unt Austin kira-kira jam 1 tengah hari.

Jelas Munirah, dia re.da dengan takdlr bahawa jdoh mereka hanya selama 47 hari dan menylfatkan arwh suaminya seorang yang bertangu.ngjawab serta penyayang.

“Arwh suami sebenarnya sudah mera.ncang untuk berhentl kerja di Johor dan pulang ke Terengganu tinggaI bersama saya namun apakan da.ya, lmpian kami tldak tercapai kerana ALLAH SWT lebih sayangkan dia,” katanya.

Al fatihah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Sinar Harian via DBONGKAR

Be the first to comment on "’15 Tahun Bkenalan, Jdoh Hnya 47 Hari..’ 36 Jam Ditldurkn, Suami Mninggl Aklbt C0VlD 19."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*