Baru Makan 3 Suap Laksa ‘Favourite’, Pelanggan Munt4h Nampak Benda Berenang Dalam Kuah

SUAPAN penuh penyes4lan.

Begitulah kis4h mal4ng seorang wanita apabila menemui seekor ul4t hidup dalam semangkuk laksa yang dibeli dari sebuah premis di Kajang, Selangor.

Menurut peng4du yang dikenali sebagai Lya Dhanea, dia yang loy4 melihat haiw4n itu turut munt4h sebelum bertindak membuang hidangan tersebut ke dalam tong samp4h

Kejadian tu pada 7 Julai lalu. Saya buat tempahan menerusi aplikasi Shopee Food dalam jam 5 petang.

“Selepas balik kerja, saya makan laksa itu selepas waktu Maghrib. Selepas makan dua tiga suap, saya baru perasan ada s3ekor ul4t sedang bergerak

Menurut Dhanea yang menetap di Kajang, dia ada membuat aduan mengenai kejadian berkenaan namun masih belum menerima respons daripada kedai makan tersebut yang popular dengan hidangan laksa sehingga ke hari ini.

Tambah eksekutif berusia 26 tahun itu, dia masih berharap vendor berkenaan bertanggungjawab atas apa yang berlaku memandangkan isv kebersihan makanan bukanlah perkara yang wajar dipandang remeh.

“Saya selalu beli laksa di kedai ini. Memang favourite saya. Pada hari kejadian, saya ada report melalui Shopee Food. Tapi masih belum ada respons dari side mereka.

“Harapan saya agar mereka clarify dengan saya dan siasat francais mereka yang terlibat. Saya tak harapkan refund cuma mahu mereka tingkatkan kualiti serta kebersihan.

“Buat masa ini saya akan berhenti beli laksa dari kedai itu. Saya harap k3s ini dapat beri kesed4ran kepada vendor lain juga. Ris4u boleh kena peny4kit kalau kualiti makanan t3ruk,” ujarnya.

Mengulas perkongsian video yang kini tul4r di TikTok, Dhanea berkata beberapa individu turut berkongsi pengalaman ku

Dedah Dhanea, dia belum menerima respons kedai berkenaan sehingga ke hari ini.

Namun, ada segelintir individu turut mer4gui perkongsian tersebut kerana pelik melihat ul4t yang masih hidup di dalam kuah laksa yang p4nas.

“Saya terk3jut bila viral. Saya kongsi video untuk create awareness. Ia melibatkan hal kesihatan, kalau pelanggan j4tuh s4kit, banyak kesannya nanti.

“Saya tertanya-tanya, kenapa saya yang kena. Tapi tak apa, saya terima apa yang berl4ku sebagai t4kdir. Saya akan berhenti beli laksa dari kedai tu.

Antara komen netizen di TikTok.

“Ada netizen yang komen mengenai kualiti kurang memu4skan kedai tu. Ada juga yang cakap saya nak sabotaj. Saya tak ada niat nak j4tuhkan sesiapa. Saya tak ada masa nak ambil ul4t s4mpah dan letak dalam makanan.

“Saya bukanlah instafamous. Jadi saya enggan layan sebarang komen negatif sebab mereka tak ada di tempat saya. Saya cuma nak tegakkan kebenaran,” ujarnya lagi.

 

kredit:mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Baru Makan 3 Suap Laksa ‘Favourite’, Pelanggan Munt4h Nampak Benda Berenang Dalam Kuah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*