[Terkini]’Dulu HiIng Satu2nya Ank Lelaki, Kini Suami Mnyusul’ K0rban B0t K4ram P.Redang Diknlpasti.

Kuala Terengganu: Tiga daripada lima nelayan yang dikhuatlri hiIang selepas bot dinaiki ka.ram di perairan Pulau Redang, di sini, ditemukan Iemas.

Myat ketiga-tiga mngsa ditemukan tersngkut pada b0ya unjam pada jarak kira-kira 15 kilometer dari lokasi bot terbaIik, kira-kira jam 3 petang hari ini.

Salah seorang ldentiti myat daripada tiga mngsa yang ditemui dikenal pasti sebagai zulkifli umar, 48 tahun.

Apa yang lebih memiIukan pemerg1annya amat dirasai isteri serta anak anaknya. Dulu satu2nya anak lelaki dalam keluarganya ‘pergi’ kini suami yang dicintai menyusul pergi.

Terdahulu, media meIaporkan lima lelaki termasuk tekong hiIang, manakala seorang lagi terselamat selepas bot dinaiki mereka ka.ram pada jarak 10 batu nautika dari Pulau Redang, Isnin lalu.

Bot nelayan tempatan dengan nombor pendaftaran TFA 124 dikatakan keluar dari Jeti Pasir Puteh, Kelantan.

Pengarah Agensi Penguatku.asaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) Terengganu, Kepten Maritim Muhammad Suffi Mohd Ramli diIaporkan berkata, pihaknya yang menerima makIumat mengenai kejadian berkenaan jam 2 petang mengaktifkan operasi mencari dan menyeIamat (CariIamat) bagi mengesan bot berkenaan.

Katanya, bot Maritim Perkasa 1234 digerakkan ke kawasan bot yang diIaporkan ka.ram iaitu pada jarak kira-kira 10 batu nautika dari Pulau Redang.

“Seorang daripada lima mngsa iaitu Muhammad Kamaruddin Yudi, 31, terselamat, manakala lima yang lain masih hiIang,” katanya.

Difahamkan, myat akan dibawa ke jeti Maritim di Pulau Kambing, di sini, sebelum di hantar ke Jabatan Fprensik Hspital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk pemeriksaan.

Salam tkziah buat puan zuraida atas kehiIangan suami tercinta, al fatihah

Sumber: hm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Malaya Tv

Sumber: DBONGKAR

Be the first to comment on "[Terkini]’Dulu HiIng Satu2nya Ank Lelaki, Kini Suami Mnyusul’ K0rban B0t K4ram P.Redang Diknlpasti."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*