Tak ramai anak muda nak kerja macam ni, Tapi abang ni happy je kan dengan kerja dia

Jarang sekali kita mendengar yang seseorang itu akan gembira dengan kerja yang dilakukannya, bahkan sangat enjoy melakukan kerjanya walaupun kadang kala kerja itu menimbulkan stigma dalam kalangan masyarakat.

Pekerjaan pengutip sampah sering kali menimbulkan stigma yang tidak elok daripada golongan masyarakat setempat yang beranggapan bahawa pekerjaan pengutip sampah ini kerja yang tiada masa depan dan kotor.

Tetapi seorang lelaki membuktikan bahawa kerja mengutip sampah ini adalah sebuah pekerjaan yang seronok dan dia selalu gembira apabila melakukan kerja itu seperti yang dirakam dan dimuatnaik naik di media sosial aplikasi instagram.

Rakaman video itu telah menjadi tular dan banyak pendapat positif yang diterima kerana sebelum ini kerja mengutip sampah itu bukan kerja pilihan tetapi anak muda itu berjaya buktikan bahawa bukan bidang kerja yang dipilih menjadi sebab untuk kita enjoy bekerja tetapi kerana kita suka kerja kita.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ERA – Muzik Hit Terkini (@era.je)

Apabila diterjah ke ruangan komen, ramai yang memuji peribadi beliau yang nampak sangat gembira dan ikhlas melakukan pekerjaan tersebut.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : https://www.instagram.com/era.je/

Be the first to comment on "Tak ramai anak muda nak kerja macam ni, Tapi abang ni happy je kan dengan kerja dia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*