“Kalau Korang Tak S4nggup, Aku S4nggup” – Zain Saidin Mahu Kerajaan Benarkan T3ntera Dan P0lis Guna…

Mungkin kerana terlalu m4rah, suami kepada Rozita Che Wan, pelakon dan usahawan Zain Saidin memuatkan tiga entri yang sama di Instagram miliknya.

Entri tersebut memaparkan permohonan supaya p0lis dan tentera diberi kebenaran untuk mer0tan mereka yang ingkar denan perint4h Perint4h Kawalan Pergerakan (PKP).

“Tolong share guys. Kami rakyat Malaysia mahu kerajaan benarkan Tentera dan Polis menggunakan keker4san bagi mengawal negara.

“Kami dah tak sanggup PKP ditambah lagi disebabkan mereka-mereka yagn degil kerana kerajaan terlalu berlembut.

“Dah lebih 14 hari tak kerja. Kami juga ada tanggungjaw4b yang perlu diselesaikan. Kasihanlah kamo yang patuh pada PKP ni. Jangan kasihan kepada mereka yang d3gil,” terpapar seakan poster pada tiga entri di Instagram Zain.

Tambah Zain, dia sanggup menerima undang-undang tersebut sebagai salah satu langkah penceg4han yang patut diambil oleh pihak kerajaan.

“Please, please, please. Kalau korang tak s4nggup, aku s4nggup,” tulis Zain sambil meletakkan tanda pagar #toughlove #becrueltobekind.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Please please please kalau korang tak sanggup aku sanggup.. #toughlove #becrueltobekind

A post shared by Zain Saidin (@zainsaidin23) on

Walaupun jumlahnya sudah berkurangan, tetapi masih ramai lagi yang ingkar dengan arahan PKP bagi memutuskan rantaian wab4k Cov1d- 19 daripada terus mereb4k.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber :Gempak

 

Be the first to comment on "“Kalau Korang Tak S4nggup, Aku S4nggup” – Zain Saidin Mahu Kerajaan Benarkan T3ntera Dan P0lis Guna…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*