“Orang cakap baik-baik kau mel4wan” – Netiz3n Puas Tengok Remaja Deg1l L4nggar PKP Kena Tampar Dengan P0lis

Hari demi hari k3s jadi semakin meningkat, dan kita dah masuk hari k3 20 lagi dah pun sebab PM extend Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sehinggakan anggota tentera terpaks4 turun padang untuk bantu polis, tapi masih lagi ada yang keras kepala.

Sampai ke tahap polis pun terpaksa menggunakan kekeras4n sebab ingkar dengan arahan macam satu video yang vir4l ni.

 

Orang cakap baik-baik kau mel4wan

Remaja tersebut dikatakan biad4p apabila pihak berkuasa dapat ‘tangk4p’ remaja tersebut keluar dan ingkar arahan PKP.

Dalam video tersebut nampak seperti keadaan jadi teg4ng kerana remaja tu ‘menjawab’ dengan pihak p0lis. Dilihat polis dan juga tentera berkerumun di satu tempat, kedengaran seperti remaja tersebut sedang berkata sesuatu sehingga menimbulkan kemar4han polis sehingga polis terpaksa berindak kas4r kepada remaja tersebut.

Bagaimanapun ada yang mempertika1kan tindakan p0lis tersebut, dan ada juga yang men3gur supaya tidak merakam supaya menjaga reputasi polis tersebut.

Tetapi ada yang meneg4skan tindakan polis itu betul kerana ia terkandung dalam garis panduan peraturan Pencegah4n dan Peng4walan Penyak1t Berj4ngkit.

Namun begitu ramai n3tizen yang puas hati tengok tindakan p0lis tersebut. Bagi mereka, ini sebagai tanda ‘sayang’ kepada rakyat dalam keadaan sebegini dan memuji tindakan pegai polis tersebut.

Pelemp4ng kasih sayang – Netiz3n

Ye ah tu, nasib lah p0lis, kalau askang rasanya dah pengsan dah kot ya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :Lobak Merah

Be the first to comment on "“Orang cakap baik-baik kau mel4wan” – Netiz3n Puas Tengok Remaja Deg1l L4nggar PKP Kena Tampar Dengan P0lis"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*