“Meriahnya hari kebebasan dorang”- Ini Cara Wuhan Raikan Bebas Daripada Cov1d-19 Lepas 76 Hari ‘Lock Down’

Wab4k pendemik Cov1d-19 telah tersebar hampir keseluruh dunia oleh rata-rata mengambil langkah sama ada menjalani tempoh PKP ataupun ‘lock down’ jika keadaan semakin tervk.

Seperti yang diketahui Wuhan didakwa sebagai tempat bermulanya wabak tersebut sebelum ia  diisytiharkan ‘lock down’ sebagai langkah mengatasi Cov1d-19.

Selepas diisytiharkan beb4s Cov1d-19, penduduk Wuhan telah meraikan tempoh tamat ‘Lockdown’ mereka beramai-ramai, lapor Time.

Malah Wuhan dihiasi dengan di seluruh bandar sebagai menandakan penghargaan kepada frontliner dan hero-hero yang berjuang bagi melawan w4bak ini.

 

Bangunan di Wuhan dihiasi lampu pada waktu malam menunjukkan berbeza keadaannya sebelum ini sehingga disifatkan sebagai bandar itu m4ti kerana penularan wab4k berbahaya ini.

Susulan itu sal4h seorang penduduk, Zhang Khaizhong berkongsi keterujaannya menantikan jalan dibuka semula untuk ke bandar.

“It’s like being liberated,” – Zhang Khaizhong

Apa-apapun admin tumpang gembira atas kebebasan mereka, suatu hari nanti kita pula yang meraikannya kan.

Rasa ingin tahu saya adalah hadiah dan laknat. Ia membuatkan saya berasa pening sehingga saya tahu apa yang sebenarnya berlaku.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber :Lobak Merah

Be the first to comment on "“Meriahnya hari kebebasan dorang”- Ini Cara Wuhan Raikan Bebas Daripada Cov1d-19 Lepas 76 Hari ‘Lock Down’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*