“Memang saja tempah m4ut ke ni” – 100 Ribu Warga Bangladesh Langg4r Lockd4wn Untuk Hadiri Peng3bumian Imam Terkenal

Penul4ran wab4k Coron4virus di seluruh dunia telah mem4ksa masyarakat untuk menjalani perintah berkurung. Kalau tak kena lockd0wn pun, ramai yang mengamalkan social distancing dengan stay at home sekarang ni kan. 

Namun, di Bangladesh, lebih kurang 100,000 orang telah menghadiri peng3bumian imam terkenal negara itu yang berusia 55 tahun sekali gus telah melanggar arahan perintah berkurung oleh pihak kerajaan mereka, lapor Berita Harian.

Allahu, ramainya. Mesti semua orang berhimpit-himpit. Memang kelaut lah jadinya social distancing tu. 

Keluarga imam Jubayer Ahmad Ansari telah bersetuju hanya 50 orang yang dibenarkan untuk menghadiri upacara tersebut di bandar Sarail namun menurut Shahadat Hossain iaitu Ketua Polis Darali, pihak polis tidak dapat menghalang apabila ramai yang datang ke situ serentak untuk memberi pengh0rmatan ter4khir.

Sebelum ini, Bangladesh telah mengisytiharkan arahan lockd0wn kepada semua rakyatnya bermula 26 Mac lalu.

Untuk rekod, jumlah jangk1tan Coron4virus di sana telah mencecah hampir 3,000 k3s manakala k3s kem4tian pula sebanyak 91 k3s.

Kita faham memang sed1h apabila orang yang kita sayang men1nggal dun1a, tapi lebih baik kalau tak hadiri pengebvmian sebab boleh risik0kan diri kita jugak. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

sumber: Lobak Merah/Pisang Daily

Be the first to comment on "“Memang saja tempah m4ut ke ni” – 100 Ribu Warga Bangladesh Langg4r Lockd4wn Untuk Hadiri Peng3bumian Imam Terkenal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*