‘Saya Jahil, Tak Pandai, Saya Bukan Ustaz’ – Ebit Lew Mohon Maaf

Sem3njak Perintah Kawalan Pergerakan dijalankan, penceramah beb4s, Ustaz Ebit Lew antara yang akt1f menghulurkan bantuan kepada orang memerlukan termasuklah petugas barisan hadapan. Sumbangan yang disampaikan Ustaz Ebit merangkumi semua golongan termasuklah warga asing.

Namun, bantuan yang disampaikan kepada satu keluarga di Kedah mula menjadi bualan ramai dan ada cerita t1dak sedap t1mbul. Ustaz Ebit Lew di Facebook memohon maaf andai ada yang t3rsinggung.

Tak apa orang buat kita

 

Penat sangat rasa. Tapi bahagia sangat. Syukur pada Allah. Teringat mak dulu senyum bagi nasihat. Takper orang buat kita. Jangan kita buat orang. Selalu maafkan orang lain dan doakan semua orang bahagia dan masuk syurga. Kita hidup untuk Allah sayang. Jika ada kebaikan yang Allah terima saya hadiahkan buat arw4h mak saya. Rindu bidadari dan anak-anak. Rindu ayah di kampung. Nak balik kl cep4t l3pas selesai semuanya.

Dah berlalu bertahun dalam kerja khidmat dan berkongsi kasih sayang semenjak kecil. Entah berapa hari lagi yang tingg4l. Biarlah baki hidup ini dalam kebaikan. Jika Allah takdirkan walau berapa waktu yang tingg4l. Masa tu sangat sekejap berlalu. Sedangkan banyak kerja dan aman4h yang terlalu jauh dari s3mpurna.

Saya tak berniat sak1tkan hati sesiapa

Saya jahil, tak pndai. Saya bukan ustaz. Saya bukan sesiapa. Cuma cina belajar Islam. Terima kaseh semua terlalu ramai guru, keluarga dan sahabat mendoakan dan beri semangat. Allah sahaja balas semuanya.

Saya sekali lagi minta maaf pada semua. Saya tak bern1at nak sak1tkan hati sesiapa pun. Betul ni. Maafkan saya yer semua. Saya pohon maaf pada semua yer. Doakan terlalu ramai lagi orang memerlukan bantuan dan sokongan. Bagaimana kita boleh lena sedangkan ada orang tidak dapat tidur lena kerana nasib mereka dengan kita t4k sama. Walau memberi minum pada kucing atau anj1ng walau sed1kit pun dipandang oleh Allah. Walau kita tak dapat bantu mereka semua. Kita buatlah apa yang kita t3rmampu. Belajarlah melihat dengan cinta. Mendengar dengan cinta. Melalui hidup dengan cinta. Janganlah menyalahkan sesiapa kerana setiap kita bertanggungjawab atas diri kita dan masyarakat kita didepan Allah nanti. Semuanya sehingga satu hari nanti kita mendapat RedhaNya. Redha Allah segala-galanya. Usahlah t4kut kej1an atau pengh1naan orang tapi yang paling men4kutkan kemurk4an Allah-ebitlew

Sumber : Ebit Lew/OHBULAN

Be the first to comment on "‘Saya Jahil, Tak Pandai, Saya Bukan Ustaz’ – Ebit Lew Mohon Maaf"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*