“Cembvru & Cur1ga Pada Suami Itu…”- Faralyna Idris Akui Lama Tak Jumpa Suami

Pelakon Faralyna Idris akui sudah lama tidak berjumpa dengan suaminya, Muhammad Fikri Abdullah yang keluar atas tuntutan kerja.

Namun Farlyna berkata dia bersabar menanti kepulangan suaminya kerana percaya suaminya sedang mencari rezeki buat keluarga.

“Kami lama tak jumpa, tak borak, tak makan sama-sama. Bila time Ayah kerja, Bonda tak suka kacau.

Walaupun tangan ni gatal je nak call dia setiap masa. Bila ada benda nak cakap, nak minta tolong, Bonda whatsapp je.

“Kalau penting, Bonda minta Ayah segerakan reply. Kalau tak, Bonda tunggu je bila bila Ayah nak reply. Kadang tak reply pon, sampai lah keesokkan harinye kita tu haha. Ini kalau time bercinta dulu, ha siap. Ha siap lah kau tak reply kan! Hahaha.

“Bila suami kita keluar rumah cari rezeki, kita perlu buat apa? Kita perlu relakan dengan hati yang ikhlas dan redha, doakan dia, percaya dia, sokong dia. Cukup sampai situ. Yang lain kita serahkan pada Allah SWT, sebab itu bukan kerja kita,” tulisnya.

Faralyna berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menurut Faralyna lagi, sebagai isteri perlu berfikir positif terhadap suami mesikupun norma akan timbul rasa cembvru dan cur1ga apabila suami keluar bekerja.

“Jangan overthinking please. Tak baik untuk diri kita, tak elok untuk suami kita, tak bagus untuk relationship suami isteri.

“Cembvru dan cur1ga pada suami itu kan mcm bait-bait cinta supaya suami rasa dicintai dan ada orang pedulikan diri dia.

“Tapi, cembvru dan cur1ga yang berlebihan tu salah, sambil mula ada fikir yang bukan bukan tu kan. Ha, awas! Buruk sangka pada suami itukan berd0sa. Betul tak adik? @uncle_ustaz kalau salah minta betulkan.

“Sentiasa bersangka baik terhadap pasangan kita okay?” katanya lagi.

Faralyna mendirikan rumah tangga dengan Fikri pada Disember 2014.

Pasangan ini dikurniakan dua orang cahaya mata  Fira Anggun, 5, dan Fira Ayu, 2 tahun.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wajah kesayangan hamba. Camne eh rambut Yamyam skrg? Mesti panjang dah kan. Jgn nanti blk suruh kita potong rambut ehhh, matilah. @chezhamdan HELP!! Yang tanye Yamyam pi mana tu, haa. Yamyam tidur dkt studio 😂 Kitorg lama tak jumpa, tak borak, tak makan sama-sama. Bila time Ayah kerja, Bonda tak suka kacau. Walaupun tgn ni gatal je nak call dia setiap masa 😂 bila ada benda nak ckp, nak minta tlg, Bonda whatsapp je. Kalau penting, Bonda minta Ayah segerakan reply. Kalau tak, Bonda tunggu je bila bila Ayah nak reply. Kadang tak reply pon, sampai lah keesokkan harinye kita tu haha. Ini kalau time bercinta dulu, ha siap. Ha siap lah kau tak reply kan! Hahaha. Bila suami kita keluar rumah cari rezeki, kita perlu buat ape? Kita perlu relakan dgn hati yang ikhlas dan redha, doakan dia, percaya dia, support dia. Cukup sampai situ. Yang lain kita serahkan pada Allah SWT, sbb itu bukan kerja kita. Jgn overthinking pls. Tak baik utk diri kita, tak elok utk suami kita, tak bagus utk relationship suami isteri. Cemburu & curiga pada suami itu kan mcm bait bait cinta 🥰 Supaya suami rasa dicintai & ada org pedulikan diri dia. Tapi, cemburu & curiga yang berlebihan tu salah, sambil mula ada fikir yang bukan bukan tu kan. Ha, awas! Buruk sangka pada suami itukan berdosa. Betul tak adik? @uncle_ustaz kalau salah minta betulkan. Sentiasa bersangka baik terhadap pasangan kita okay? Soalan sama tiap hari, bila Yamyam nak balik? 😂 Haha bukan curiga tau. Rindu bak hang!

A post shared by Faralyna Idris (@faralynaidris) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

sumber: Gempak/Pisang Daily

Be the first to comment on "“Cembvru & Cur1ga Pada Suami Itu…”- Faralyna Idris Akui Lama Tak Jumpa Suami"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*