Mufti Perlis Mencadangkan Hukvman Ini Keatas Pemandu Mäb*k Yang Menyebabkan kem4tïan.Apa Yang Dicadangkan Itu Memang Di Luar Kotak Pemikiran

Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin atau lebih dikenali sebagai Dr. MAZA berkata, kerajaan perlu mengenakan hukumän berät kepada pemandu mäbvvk.

“Satu hukumän yang teramat berat hendaklah diberikan kepada sesiapa yang menyebabkan kecederaän apatah lagi kem4tïan anggota PDRM atau selainnya yang sedang bertugas untuk kepentingan awam di jalanraya.” jelas beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau turut mencadangkan hukvmän m4tï dikenakan terhadap pemandu m4buk yang menyebabkan kem4tïan.

“Aräk ternyata telah memusnäh banyak nyawä dan harta. Pemandu mäbuk yang menyebabkan kem4tïan anggota keselamatan patut dipertimbangkan untuk hukvmän m4tï atau penj4rä seumur hidup serta s3bät.”

“Tiada alasan untuk meringankan hukumän. Jika dibiarkan, nyawä insan-insan yang sedang berbakti kepada negara dengan mudah dirägut oleh ‘kaki mäbvk’.”

Semalam, seorang anggota polis yang bertugas di sekatän jalan raya di lebuhraya LEKAS maüt setelah dilanggär oleh sebuah kereta disyaki dipandu oleh pemandu di bawah pengäruh alk0hol.

Mufti Perlis mahu hukuman matï ke atas pemandu mabuk yang menyebabkan kematïan

Dalam kejadian jam 3 pagi tadi, mangsä, Koperal Safwan Muhammad Ismail yang juga anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang maüt di tempat kejadian.

Ins1den pemandu mäbuvk menyebabkan kem4langän pada musim PKP ini meningkat kepada 5 kes, dan ini merupakan kes pertama yang mer4güt ny4wä anggota barisan hadapan.

Ketua Polis Negara dalam satu kenyataan hari ini mahu hukvmän maksimum dikenakan terhadap pemandu mäbuvk yang menyebabkan kem4tïan anggota beliau.

“Tindäkan undang-undang akan diambil terhadap pemandu berkenaan. Saya berharap, dia akan dikenakan hukvmän maksimum atas perbuatannya sebagai pengajaran supaya tidak berulang lagi.“ kata beliau lagi.

sumber: TheKlasik

 

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! Tube Viral

Jom Like Page Kami Juga di Facebook 

Sumber : Transformasi.pw/Tube Viral Press

Be the first to comment on "Mufti Perlis Mencadangkan Hukvman Ini Keatas Pemandu Mäb*k Yang Menyebabkan kem4tïan.Apa Yang Dicadangkan Itu Memang Di Luar Kotak Pemikiran"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*