Caprice Mula Bersuara Agar Tiada Campur Tangan Pihak Luar Dan Harap Hubungannya Dengan Ustaz Ebit Lew Kembali Pulih

Kuala Lumpur: Penyanyi dan aktivitis, Caprice, 32, mendedahkan k0nflik yang berlaku antaranya dengan Ustaz Ebit Lew (UEL) bukan disebabkan dia mengalami kemurvngan.

Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli berkata, g4ngguan fikiran itu berlaku susulan terbit kekec3waan kerana usaha jihadnya diganggu pihak luar.

“Ramai cakap saya mengalami kemvrungan sehingga terpaksa mengambil ubat tidur sejak tiga bulan lalu. Ini bukan isu kemvrungan tetapi berkaitan dengan usaha jihad yang sedang dilakukan.

“Sesiapa yang kenal saya sebelum ini pasti tahu saya akan ‘naik gil4’ apabila ada yang mula mempertikai dan menc4bar jihad saya. Semuanya pasti menjadi luar kawalan,” katanya.

Caprice yang kini berada di Kaherah, Mesir menegaskan dia terpaksa meluahkan kek3cewaan itu akibat hubungan baiknya dengan UEL kini rengg4ng disebabkan campur tangan pihak luar.

Dia juga berharap hubungannya dengan UEL akan kembali pulih kerana dia sangat menyanjungi serta menjadikan aktivis itu sebagai idolanya.

“Saya tidak sangka seorang sahabat yang senyap dan tidak boleh beri kerjasama dengan perkara yang berlaku di Gaza. Saya harap hubungan kami akan kembali pulih tanpa campur tangan pihak lain. Semua ini perlu dilakukan demi Allah SWT dan ummah,” katanya.

Dia turut mendedahkan di Instagram Stories bahawa dia mempunyai perancangan bersama UEL untuk melepasi sempadan Gaza, Palestin bersama-sama.

Namun, ia tidak dapat direalisasikan kerana campur tangan pihak lain.

“Ketika tiba di Kaherah, kami mempunyai perancangan untuk masuk ke Gaza bersama-sama tetapi tidak berlaku kerana ada ‘pihak lain’ yang masuk campur. Saya minta maaf kerana bertindak luar kawalan dan jadi begini kerana terpaksa hadam masalah sekarang seorang diri di sini.

“Kemungkinan besar saya memang tak akan dibenarkan masuk ke Gaza kerana ada ‘tangan’ dari luar yang tak mahu lihat saya ke sana,” katanya.

Disebabkan pendedahan itu, ramai meluahkan rasa bimbang dengan keadaan kesihatan ment4l Caprice yang dilihat tidak terkawal.

Sejak beberapa hari lalu, namanya jadi bualan h4ngat netizen selepas dia mendedahkan situasi yang berlaku di Gaza.

Malah, dia turut mendedahkan UEL menyek4tnya dalam Instagram serta memberi bayangan bahawa UEL antara punca dia masih tidak dibenarkan memasuki Gaza sehingga hari ini.

Terdahulu, Caprice berkongsi dia pergi seorang diri ke Mesir untuk melaksanakan misi kemanusiaan di Gaza yang sudah lama diimpikannya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Caprice (@capriceofficial)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : HM

Be the first to comment on "Caprice Mula Bersuara Agar Tiada Campur Tangan Pihak Luar Dan Harap Hubungannya Dengan Ustaz Ebit Lew Kembali Pulih"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*