Firdaus Wong Wai Hung Menyatakan Sokongannya Terhadap Caprice Selepas Ini Yang Berlaku

Isu penyanyi rap, Caprice yang sedang kec0h di media sosial susulan kenyataan yang dipercayai tidak berpvas hati dengan Ustaz Ebit dilihat semakin r4ncak apabila pendakwah Cina Muslim, Firdaus Wong Wai Hung menyatakan sokongannya terhadap Caprice.

Stand strong brother!

Insya-Allah saya dengan anda. Amar makruf nahi mungk4r. Di dunia kita boleh berlakon tetapi bila jumpa Munkar dan Nakir, lakonan kita di dunia yang mempersonakan dan memperdayakan manusia akan menjadi penyesalan.

Di Facebook, Firdaus yakin Caprice seorang yang tabah apabila menghadapi reaksi orang ramai susulan kenyataan yang dibuat. Tambahnya, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Multiracial Reverted Muslims (MRM) berpegang teguh dengan prinsip yang betul tetap betul dan salah tetap salah tanpa mengira sesiapa.

Hidup ini sering menghadirkan pilihan buat setiap insan. To go with the flow and the crowd maka hidup akan disukai insan lain atau to go with the truth and principle dari Quran & Sunnah yang mungkin menyebabkan kita head on collision dengan public figure yang disukai sehingga kita akan dic4ci dan dih1na? Saya lebih memilih to go with the truth and principle. Nak play safe dan mendiamkan kemungk4ran bagi saya berc4nggah dengan best practice ajaran Nabi Sallalahu Alaihi Wasalam iaitu apabila nampak kemungk4ran cegah dengan tangan dan jikalau tidak mampu dengan lisan dan selemah lemah iman adalah sekadar memb3nci dalam hati.

Ujarnya lagi, dia tidak kisah sekiranya ada segelintir individu mahu ‘unfollow’ ataupun c4ci m4ki dirinya berhubung isu ini. Firdaus turut memberitahu bahawa dia sudah memaafkan semua pihak seandainya mereka melakukan hal tersebut kerana kej4hilan.

Kami ada prinsip

Posting Firdaus ternyata mendapat pelbagai reaksi daripada netizen. Menurut netizen, mereka tidak kisah seandainya pendakwah tersebut mahu menyokong Caprice. Namun begitu, sebagai masyarakat di Malaysia, mereka berharap Firdaus dapat memberi nasihat kepada Caprice supaya tidak berg4duh mengenai bantuan kepada penduduk di negara luar tatkala negara kita sendiri sedang menghadapi kem3lut cov1d-19.

Sumber: Firdaus Wong

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Ohbulan

Be the first to comment on "Firdaus Wong Wai Hung Menyatakan Sokongannya Terhadap Caprice Selepas Ini Yang Berlaku"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*