“Hang Ni Tak Berubah Ye Sampai Masuk Islam” – Pertahan Lana Nordin, Rita Rudaini Tegur Michael Ang

Pelakon Rita Rudaini tampil menegur Michael Ang apabila melihat pengarah terkenal itu sering masuk campur dalam setiap perkara yang hangat diperkatakan dalam negara.

Tindakan Michael Seperti Mengh4sut 

Menyiarkan semula tangkap layar status Michael di laman Insta story nya, Rita menyifatkan tindakan pengarah Marry Me Senorita itu seperti mengh4sut umat Islam dan membuatkan penggiat industri seperti selebriti tanah air bertel4gah sesama sendiri.

“Semua isu hang nak masuk..semua isu hang nak cakap.Hang dah cukup sempurna ka Mikel(Michael)? Hang ini suka mengh4sut umat Islam, rakan industri dan sesama artis bertel4gah..hang ini ada masalah mental or kemvrungan kah?” tegur Rita

Seolah-olah kec3wa dengan sikap Michael, Rita turut beranggapan bahawa sikap pengarah itu masih tidak berubah biarpun telah memelvk agama Islam. Di k3sempatan itu, Rita mengingatkan Michael untuk tahu akan kedudukan dan menyedari doa orang yang dis1nd1rnya itu pasti ada balasan dari Allah.

“per4ngai hang ini tak berubah ye sampai masuk Islam. Hang jangan ingat hang selalu di atas ya. Hang ingat doa-doa orang yang hang ng4njing(p3rli) kan..Hang nak tau Allah itu Maha Kaya? Insyallah…” tulisnya lagi

Rita memb1das kenyataan Michael selepas pengarah itu menyel4r tindakan individu yang suka menyebarkan aura negatif sehingga menunjukkan kebod0han sendiri. Biarpun tidak menyebut mana-mana nama individu yang digelarkannya sebagai ‘Bimbo’, namun rata-rata netizen dapat meneka status berkenaan ditujukan kepada seorang pelakon wanita.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Michael Ang (@michaelang38)

Rita Pertahan Lana 

Sementara itu, dalam beberapa hantaran lain Rita tampil mempertahankan pendapat rakannya yang juga pelakon, Lana Nordin yang berpendapat bahawa Ketua k3sihatan Malaysia, Tan Sri Dr Noor Hisham harus meletak jawatan selepas negara mencatatkan k3s tertinggi jangkitan w4b4k cov1d-19 baru-baru ini.

Jelas Rita, Lana mempunyai hak sama seperti orang lain untuk menyatakan pendapatnya mengenai isu dalam negara. Malah, Rita sendiri berpendapat bahawa Hisham sememangnya harus meletak jawatan.

Terdahulu, Murai.my melaporkan Lana atau nama sebenarnya, Mazlina Hasan Nordin, 41, berkongsi pendapatnya mengenai situasi getir di dalam negara selain menyifatkan tindakan Hisham hanyalah lakonan semata-mata bagi memperdaya rakyat Malaysia.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Murai my

Be the first to comment on "“Hang Ni Tak Berubah Ye Sampai Masuk Islam” – Pertahan Lana Nordin, Rita Rudaini Tegur Michael Ang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*