“Tak sangka ayah pergi mengjut” – Lan Solo tak berani bagitahu ibu sedang s4k1t . Ini punca dided4hkan

PENYANYI Lan Solo menerima khabar duka apabila bapanya iaitu Mohamed Yusof Isa men1ngg4l dunia akibat keg4g4lan organ dalaman pada pukul 4 pagi, Khamis di Hospital Taiping.

Berkongsi mengenai berita sed1h itu, isteri kepada Lan iaitu Nur Sheila Hassim memberitahu Allahy4rham dimasukkan ke hosp1tal sejak tiga hari lalu selepas keadaan k3sihatannya mer0sot secara tiba-tiba.

Menurut Sheila, arw4h berada dalam keadaan k0ma selepas dimasukkan ke w4d akibat masalah buah pinggang yang sudah tidak lagi berfungsi.

Lan 1

Lan berkongsi berita sed1h itu di Instagram.

“arw4h men1ngg4l dunia pada 4 pagi, tadi di Hospital Taiping akibat keg4g4lan organ dalaman. arw4h dimasukkan ke hospital sejak tiga hari lalu selepas keadaan k3sihatannya mer0sot.

“Dia memang mempunyai beberapa peny4kit seperti d4rah tinggi dan kenc1ng manis. Sebelum ini, keadaan dia okay saja tapi sejak beberapa hari ini, abang ipar beritahu arw4h macam lesu dan kurang selera makan.

“Apabila bawa ke hospital, keadaan dia sem4k1n merosot dan k0ma. Doktor kata buah pinggangnya sudah tidak berfungsi,” kata Sheila ketika dihubungi mStar pada Khamis.

Semua orang dalam keadaan terkjut sekarang ini terutama mak.

SHEILA HASSIM

ISTERI LAN SOLO

Terdahulu, Lan atau nama sebenarnya Mohd Razlan Mohamed Yusof menerusi laman Instagram memaklumkan bahawa bapanya sudah menghem.buskan nafas ter4khir pada pagi, Khamis.

Dalam pada itu, Sheila memberitahu jen4z4h arw4h akan dibawa ke Kuala Lumpur dan akan dikebu.mikan di Tanah Perku.buran Islam Kampung Batu 14, Puchong.

“Insya-Allah memandangkan semua anak-anak berada di Kuala Lumpur, jen4z4h akan dikebu.mikan di Batu 14, Puchong mungkin dalam sekitar selepas solat Asar,” katanya.

Sementara itu, Sheila mengakui pemer.gian bapa mentuannya sangat mengejutkan memandangkan arw4h sebelum ini dalam keadaan baik sahaja.

Lan 2

Ibu Lan mengalami masalah jantung.

Kata Sheila, ibu mentuannya yang kini sedang berdepan mas4lah jantung terpaksa berulang alik ke hospital Shah Alam sejak beberapa bulan lalu untuk mendapatkan raw4tan.

“Pemergian arw4h sangat mengjutkan… sebab nak ikutkan, mak yang tengah s4kit dan menerima raw4tan di hospital. Mak ada masalah jantung dan perlu ulang alik ke hospital Shah Alam sejak beberapa bulan ni.

“Jadi, memang tak sangka ayah pula yang men1ngg4l dunia. Semua orang dalam keadaan terkjut sekarang ini terutama mak. Tadi pun, Lan tak sampai hati nak beritahu mak mengenai arw4h ayah.

“Lan terpaksa men1pu mengenai keadaan ayah biarpun doktor sudah mengesahkan arw4h sudah tiada. Tapi tadi (pagi) barulah mak tahu yang ayah sudah tiada,” ujarnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LAN SOLO • KRISTALx (@lansolo_official)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "“Tak sangka ayah pergi mengjut” – Lan Solo tak berani bagitahu ibu sedang s4k1t . Ini punca dided4hkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*