Fazli Zainal ses4k nafas, tiba-tiba tahap oksigen menurun selepas 7 hari positif Cov1d-19

TAHAP oksigen yang menurun menyebabkan penyanyi Fazli Zainal terpaksa dikej4rkan ke hosp1tal bagi mendapatkan bantuan alat pernafasan selepas dia disahkan positif cov1d-19 sejak 25 Julai lalu.

Menurut Fazli atau nama sebenarnya, Fazdli Zainal, 44, pada ketika berita ini ditulis dia sedang menunggu keputusan ujian dar4h dan X-ray yang dilakukan petugas k3sihatan di Hospital Ampang sebelum dimasukkan ke w4d.

“Tahap oksigen saya menurun sampai ke paras 75, kalau normal 95… saya mula rasa tidak sedap badan pada waktu malam, b4tuk-b4tuk dan suk4r nak bernafas.

“Apabila rasa tak sedap badan macam itu, saya beritahu kawan dan dia kemudian hubungi ambul4ns untuk bawa saya ke Hospital Ampang.

fazli1

Fazli sedang menunggu keputusan ujian dar4h dan x-ray.

“Nurse beritahu kalau saya tak pakai alat bantuan pernafasan, tahap oksigen saya boleh turun mend4dak,” katanya ketika dihubungi mStar.

Menurut penyanyi lagu Harapan itu, dia menjalani uji4n c4litan pada Ahad lalu selepas salah seorang daripada kontak rapatnya didapati positif.

Tahap oksigen saya menurun sampai ke paras 75, kalau normal 95… saya mula rasa tidak sedap badan pada waktu malam, b4tuk-b4tuk dan suk4r nak bernafas.

FAZLI ZAINAL

PENYANYI

Dia kemudian disahkan terkena j4ngkit4n cov1d-19 dan menjalani ku4rant1n di rumah.

“Lepas dah positif itu, saya nak pergi ke CAC (Pusat Penilaian cov1d-19) keesokan harinya tapi apabila tengok berita dimaklumkan bahawa tahap satu dan dua boleh jalani ku4rant1n di rumah, jadi saya ambil keputusan untuk duduk di rumah sahaja.

fazli

Perkongsian Sharifah Zarina di Instagramnya.

“Tapi apabila masuk hari Selasa saya dah mula dem4m, saya hanya makan ubat sahaja… cuma hari ini saya rasa ses4k nafas sangat sampai terpaksa beritahu kawan.

“Sekarang saya tengah tunggu result ujian dar4h dan X-ray sebelum ditempatkan di wad, sementara ini petugas k3sihatan tempatkan saya di bilik kecem4san dahulu sebab memang hospital dah kekurangan katil,” katanya.

Terdahulu, penyanyi Sharifah Zarina berkongsikan keadaan terkini sahabatnya itu menerusi Instagram.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "Fazli Zainal ses4k nafas, tiba-tiba tahap oksigen menurun selepas 7 hari positif Cov1d-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*