Biar Betul?! 4 Punca Kenapa Lana Nodin & Netizen Mahu DG Hisham Letak Jawatan

Ketua Pengarah k3sihatan, Datuk Dr. Noor Hisham Abdullah baru-baru ini did4kwa menjadi punca kepada penul4ran w4b4k cov1d-19 di Malaysia.

Pelakon Lana Nodin sebelum ini pernah menyatakan hasratnya untuk Dr. Hisham meletakkan jawatannya. Muat naik di Instagram, Lana bersyukur netizen terbuka mata untuk menentukan siapa yang betul dan salah.

Murai MY senaraikan empat sebab kenapa Lana Nodin dan netizen menuntut Dr. Hisham untuk meletakkan jawatannya sebagai Ketua Pengarah k3sihatan dengan segera;

#1 Salah Guna Kuasa 

Di story Instagram, Lana berkongsi posting seorang pengguna Twitter yang dikenali sebagai @Dr.Mathen. Ujar lelaki itu, Dr. Hisham telah menyalahgunakan kuasanya sebagai seorang Ketua Pengarah k3sihatan terhadap doktor kontrak.

Foto – @lananodinmckienzie (Instagram)

“Ketika doktor kontrak mahu mog0k hanya kerana mereka mahukan syarat kerja yang lebih baik, anda telah membangkitkan isu etika dan sump4h mereka. Tetapi di manakah prinsip anda? Ini jelas penyalahgunaan kuasa!”, tulis lelaki itu.

Tambahnya, Dr. Hisham tidak memainkan peranannya sebagai ketua pengarah dengan betul apabila tidak membela nasib doktor kontrak yang hanya mahukan penjelasan tentang kerja dan penyerapan sebagai doktor tetap.

#2 Strategi Untuk Tunda Sidang Parlimen

Video pendek yang dikongsi oleh Lana telah menunjukkan Speaker membaca surat pengesahan oleh Dr. Hisham mengenai ahli parlimen yang disy4ki positif cov1d-19.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lana Nodin❤️David Mckienzie (@lananodinmckienzie)

Manakala di Twitter pula, netizen mengatakan ia merupakan strategi Dr. Hisham untuk menunda persidangan Parlimen dan mempermainkan rakyat.

“Strategi pertama, tunda sehingga pukul 3:30 petang. Strategi kedua, Dr. Hisham menyebut k3s positif dan menunda sehingga pukul 5 petang. Strategi ketiga, beberapa menteri positif cov1d-19, oleh itu sidang khas akan ditunda.”

Foto – @lananodinmckienzie (Instagram)

#3 Punca cov1d-19 Menul4r 

Dr. Hisham juga did4kwa menjadi punca kepada penul4ran cov1d-19 di Malaysia. Kata netizen di Twitter, Dr. Hisham telah menyebabkan rakyat Malaysia terbvnvh kerana sikap berat sebelahnya. Malah dia meminta Dr. Hisham untuk letak jawatan dengan segera.

Foto – @lananodinmckienzie (Instagram)

Di Facebook pula, seorang pengguna mengatakan peranan Dr. Hisham sebagai Ketua Pengarah k3sihatan telah menyebabkan agenda politik terlibat secara langsung. Tambahnya, nasihat dan saranan Dr. Hisham telah menyebabkan Malaysia terpaksa menghadapi D4rur4t bagi elakkan penul4ran cov1d-19.

#4 Kuasa Melebihi YDPA 

Pelakon Lana Nodin pula menyatakan Dr. Hisham mempunyai kuasa melebihi Yang Di-Pertuan Agong (YDPA). Katanya Dr. Hisham menggunakan alasan cov1d-19 bagi menghentikan persidangan Parlimen, manakala YDPA meminta persidangan itu berjalan seperti yang dijadualkan.

Tambah pelakon itu, dia meminta netizen menentukan sendiri siapakah yang betul dan salah serta berfikir siapakah yang memainkan peranan dan kuasa yang penting sekarang.

Foto – @lananodinmckienzie (Instagram)

“Jadi… Siapa lebih berkuasa? Dan nak dengar cakap siapa?”, dedah Lana.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Muarai my

Be the first to comment on "Biar Betul?! 4 Punca Kenapa Lana Nodin & Netizen Mahu DG Hisham Letak Jawatan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*