Rvpanya lni Sebab Puteri Sarah Tak Letak G4mbar Bersama Syamsul Di Hari Raya SeIepas Ada Netlzen Tanya BeIiau

Terdahulu pelakon jelita, Puteri Sarah Liyana, 37, mungkin akan mempertimbangkan sekiranya orang ketiga yang did.akwa mengg4nggu rumah tangganya dengan pengarah, Syamsul Yusof tampil dengan cara baik dengan mohon maaf dan minta izin untuk menjadi isteri nombor dua.

Jika awal-awal dia orang ketiga berbuat sedemikian, saya mungkin m.arah, tetapi akan juga mempertimbangkan.

“Tetapi, dia pula awal-awal mend.era m.ental dan e.mosi, kemudiannya meny.erang ibu mentua saya. Apabila ibu mentua menyekatnya, dia k.acau pula adik-adik Syamsul. Apa benda?,” katanya.

Puteri Sarah menjawab soalan diutarakan oleh pelakon, Nad Zainal menerusi sesi Instagram Live, sebelum ini.

Sesi IG Live itu dipercayai bagi memberi semangat kepada Puteri Sarah yang memfailkan ti.ndakan saman di M.ahkamah Sesyen Kuala Lumpur dan dua aduan di pejabat agama terhadap wanita dikenali sebagai Ira Kazar yang did.akwa kekasih suaminya.

Menerusi sesi IG Live sekitar 24 minit itu, Puteri Sarah dalam perjalanan pulang dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan JAWI turut menjelaskan tujuannya mengambil t.indakan u.ndang-u.ndang.

Sekarang, orang mempertik.aikan t.indakan saya nak s.aman. Tujuan saya, bukan nak ambil suami semula, itu mungkin berlaku empat tahun lalu. Apa yang dilakukan demi menuntut hak saya dan anak-anak. Sekarang, saya hanya fikir anak-anak sahaja.

“Saya buat dua tuntutan iaitu mengg.anggu keten.teraman saya sebagai kescivil. Saya laporkan kepada JAWI dan Jabatan Agama Islam Selangor JAIS kerana gangguan rumah tangga dan dikategorikan sebagai je.nayah”

“Saya harap semua orang doakan perkara ini jatuh sebagai k.es j.enayah,” katanya lagi. Puteri Sarah berkata, dia mahukan kea.dilan atas setiap kesu.sahan yang dihadapi sejak empat tahun lalu.

“Jujurnya, saya nak buat macam-macam apabila perkara ini berlaku, empat tahun lalu. Namun, masa itu, saya masih mahu menjaga a.ib suami dan keluarga. Disebabkan itu, saya berta.han selama empat tahun”

“Ketika itu, saya fikir selagi boleh tahan, saya akan bert.ahan. Namun, lama kelamaan m.ental saya pula asyik dikacau, jadi, cukup-cukuplah. Saya sudah penat. Sepatutnya, saya h.entam dan g.anyang orang ketiga kerana ambil suami saya. Ini tidak, saya hanya berdiam diri”

“Tetapi, dia pula gan.ggu saya seolah-olah saya ra.mpas suaminya. Ini sudah terbalik,” katanya. Puteri Sarah berkata, dia mempunyai rakan yang menjadi isteri kedua”

“Saya tengok rakan saya hormat isteri pertama, tak pernah kacau dan duduk diam sahaja. Itulah sepatutnya yang berlaku,” katanya.

Dalam masa sama, Puteri Sarah menegaskan, dia tidak menghalang p.oligami dan memohon kaum lelaki memahami ajaran agama sebelum menyatakan lelaki boleh berkahwin empat.

Ada orang anggap saya menghalang poligami. Kita kena faham satu perkara, Rasulullah berkahwin lain selepas Siti Khadijah w.afat, bukan ketika isterinya masih hidup. Rasulullah juga tidak suka anaknya, Fatimah dimadukan.

“Jadi, buat kaum lelaki nak berpoligami, cari bakal isteri baik daripada keturunan yang baik-baik,” katanya.

Menerusi IG Live itu, ramai peminat mendoakan urusan Puteri Sarah dipermudahkan dan beroleh k.eadilan.

Puteri Sarah Kongsi Gambar Raya Tapi Netizen Minta Bergambar Dengan Syamsul

Terdahulu, peguam Datuk Akberdin Abdul Kader yang mewakili Puteri Sarah memaklumkan, wanita yang dida.kwa kekasih Syamsul diarah memasukkan pernyataan pembe.laan terhadap tuntutan s.aman dikemukakan Puteri Sarah dalam tempoh sebulan bermula 4 Julai lalu.

M.ahkamah menetapkan 23 Ogos depan untuk pengurusan k.es seterusnya.

 

Sumber:BH/IG/RentasM/achikdia.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :dnqw

Be the first to comment on "Rvpanya lni Sebab Puteri Sarah Tak Letak G4mbar Bersama Syamsul Di Hari Raya SeIepas Ada Netlzen Tanya BeIiau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*